طرف سعودی بر اساس وعده هایش تا امروز باید پاسخ شفافی  می داد/ کارشکنی مسئولان حج عربستان همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کارشکنی مسئولان حج عربستان در پاسخگویی شفاف برای حج امسال با وجود تلاش های هیات ایرانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا سعید اوحدی علت این کارشکنی ها را نبود هماهنگی بین وزارت حج و امور خارجه سعودی عنوان کرد.
او گفت: طرف سعودی بر اساس وعده هایش تا امروز باید پاسخ شفافی به پشنهادهای هیات ایرانی ارایه می داد؛ اما کار شکنی طرف سعودی ناشی از عدم هماهنگی بین دست اندرکاران حج و دیگر مسئولان آن کشور است که موجب تاخیر چند ماهه در روند کار شده است.
او با تاکید بر اینکه طرف سعودی با ایجاد تاخیر های خود، ما را به محدوده خطوط قرمز زمانی برای اجرای مسائل حج سوق می دهد، گفت: ادامه روند موجود، قطعا اجرای حج امسال را با چالش مواجه خواهد کرد و با وجود قول مساعد وزیر حج عربستان در اجرای حج دچار مشکل خواهیم شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هیات ایرانی در سفر اخیر به عربستان و مذاکره با وزیر و مسئولان حج به طرف های سعودی 20 پیشنهاد مبنی بر حفظ امنیت، کرامت و عزت زائران ایرانی ارایه داد که بر اساس توافق طرفین، قرار بود علاوه بر ارایه پاسخ شفاف تا امروز از هیات ایرانی نیز برای انجام مذاکرات نهایی و امضاء تفاهم نامه دعوت به عمل آورند که تاکنون هیچ اقدامی از طرف مقابل انجام نشده است.
سال گذشته 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این شمار 461 تن در فاجعه منا (مصادف با عید قربان دوم مهر 94) جان خود را از دست دادند.

106105

کد خبر: 629345

وب گردی

وب گردی