حاشیه های اکران یک مستند داستانی از ساخته های خسرو سینایی

همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری بین المللی خلیج فارس فیلم 'جزیره رنگین' ساخته خسرو سینایی در سینما ستاره جنوب بندرعباس اکران شد که تعدادی از مخاطبان نگاه کارگردان را اغراق آمیز و منفی دانستند و اعتراض آنان، تنش هایی در سالن سینما به وجود آورد.

به گزارش ایسکانیوز، این فیلم به گفته کارگردان آن، یک مستند داستانی درباره مردم جزیره هرمز بوده و به تأثیر حضور و تلاش فردی غیربومی برای بهبود زندگی مردم جزیره می پردازد.
نگاه قهرمان گرایانه و بخشیدن چهره یک منجی به این شخصیت از یک سو و نمایش آنچه مخاطبان معترض، آن را ارائه چهره ای منفی و عقب مانده از جزیره هرمز می دانستند، برای دقایقی نظم سالن را آشفته کرد.
برنامه بعدی پیش بینی شده برای این کارگردان مطرح و شناخته شده نیز تحت تأثیر فضای اکران فیلم قرار گرفت.
تعدادی از معترضان با حضور در کارگاه آموزشی خسرو سینایی، خواستار برپایی نشست نقد و بررسی جزیره رنگین شدند که این خواسته محقق نشد و این کارگردان تنها به سه سوال حاضران در این باره پاسخ داد.
وی در پاسخ به کسانی که محتوای فیلم یادشده را منفی و توهین آمیز می دانستند، این ادعا را رد کرد و مدعی شد؛ مخاطبان خارجی جزیره رنگین، پس از تماشای این فیلم به دنبال راهی برای سفر به استان هرمزگان و دیدن جزیره هرمز بودند.
با شدت گرفتن اعتراض از سوی تعدادی از حاضران، سینایی اظهار کرد که فیلم هایش را مطابق میل خود می سازد و کسی حق اظهار نظر در این باره را نداشته و دیگران می توانند فیلمی با محتوای مورد علاقه خود بسازند.
نمایش فیلم های 'سردی آهن' و مستندی درباره جواهرات موزه ملی ایران از دیگر ساخته های خسرو سینایی از دیگر برنامه های حضور دوروزه این کارگردان در جشنواره بین المللی خلیج فارس است.
جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس از هشتم اردیبهشت با برنامه های گوناگون در بندرعباس، قشم و جزیره هرمز آغاز شده و تا دهم اردیبهشت ادامه دارد.
508

کد خبر: 629418

وب گردی

وب گردی