کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدرت بازدارندگی سپاه قدرتی قابل اتکاست و اگر دشمن کوچک‌ترین حرکتی انجام دهد پشیمان می‌شود، گفت: ‌سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی دشمنان است. دانشگاه آزاد لاهیجان

به گزارش ایسکانیوز، سردار علی عبداللهی دقایقی پیش در یادواره شهدای سپاه وانقلاب اسلامی که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد, ضمن گرامیداشت ۳۶۰ شهید لاهیجان که در دفاع مقدس ایثار و جانفشانی کردند، اظهار داشت: شهدا به ما نیاز ندارند و دلیل برپایی چنین یادواره‌ها این است که شهدا شفاعت ما را کنند.

وی به نقش سپاه در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اردیبهشت سال ۵۸ اردیبهشت رسماً سپاه تشکیل شد و ایجاد سپاه نشان از آینده‌نگری و در حقیقت تدبیر و زکاوت امام خمینی(ره) بود.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه این انقلاب که با این عظمت و جان‌فشانی‌ها توانست استکبار جهانی را شکست دهد، اظهار کرد: امام(ره) با دور هم جمع کردن جوانان و با هدف اینکه یک نیرویی بتواند حافظ دستاورد انفلاب باشد، سپاه را تشکیل داد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ساواک حضور داشتند, افزود: جریان‌هایی به راه افتاد و گروه‌هایی با شعار استقلال‌طلبی و ضد‌استکبار تشکیل شد که سپاه برای مقابله با آنان اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه سپاه نقش مؤثری در سرکوب گروه‌های ضد انقلاب داشت, تصریح کرد: در آغاز جنگ ۱۳۵۰ کیلومتر از مرزهای ایران اشغال شد.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به غافلگیری جنگ اعتقاد ندارم، اظهار کرد: حدود یک سال قبل از جنگ به مرز رفتیم و تحرک غیرعادی, تانک, نفربر در مرزهای ما صورت گرفت.

سردار عبداللهی علت غافلگیری ایران در جنگ را بنی‌صدر و مشاورین نادرستش خواند و گفت: تفکر لیبرالی بنی‌صدر که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت, نمی‌پذیرفت که جنگ می‌خواهد آغاز شود.

معاون آماد وپشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه غافلگیری ما در جنگ از یک غافلگیری و تفکر انحرافی در فرماندهی کل نیروهای مسلح بود, اظهار داشت: عراق با ۱۴ لشکر به ما حمله کرد و مرزها و سرزمین ما را اشغال کرد.

وی به نقش سپاه در دوران دفاع مقدس و آزادسازی مرزها پرداخت و تأکید کرد: در سال اول جنگ ۴ تا ۵ عملیات برگزار کردیم ولی به‌علت عدم حضور سپاه در آن‌ها شکست خوردیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه در سال دوم جنگ امکانات ما از سال اول کمتر بود، گفت: در سال دوم جنگ، امام(ره) به ایجاد جبهه مسنجم و واحدهای هماهنگ تأکید کردند و با حضور سپاه مرزهای ما رفع اشغال شدند.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد سپاه, خاطرنشان کرد: وجود سپاه پاسداران از جمله عوامل سرنوشت‌ساز در کشور و انقلاب است.

وی به بیان خاطراتی از نحوه آزاد‌سازی مرزهای کشور پرداخت و اظهار کرد: به‌عنوان کسی که در عملیات‌های مختلفی حاضر شدم می‌گویم که سپاه کمترین تجهیزات سنگین را داشت.

سردار عبداللهی با بیان اینکه عمده تجهیزات سپاه به‌عنوان غنیمت به دست آمد, مطرح کرد: سپاه توانست یگان‌های خود را شکل دهد و جوانان عاشق در قالب بسیج مردمی سازماندهی شدند و با شکل‌گیری لشکر سپاه پیروزی‌های ایران هم آغاز شد.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح به دیگر اقدامات سپاه در جنگ اشاره کرد افزود: شناخت دشمن و استفاده از عناصر طبیعی مهندسی طبیعی از اقدامات سپاه بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کانال و خاکریز در جنگ رایج نبود و برای اولین بار سپاه آن‌ها را ایجاد کرد، گفت: سپاه ۱۰ تیپ مهندسی در جنگ ایجاد کرد و امروز قرارگاه سپاه طرح‌های عمرانی زیادی را در کشور اجرا می‌کند.

سردار عبداللهی عبور از موانع را یکی از دستاوردهای سپاه در جنگ تحمیلی خواند و مطرح کرد: استفاده از موانع برای ضربه زدن به دشمن نوعی دیگر جنگ بود که توسط سپاه صورت گرفت.

معاون آماد وپشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به هم زدن سلسله مراتب ظاهری جنگ یکی دیگر از اقدمات سپاه بود, تصریح کرد: سبک جدید این بود فرمانده لشکر در کنار بسیجی با هم به نبرد پرداختند تا هم رزمنده روحیه بگیرد و هم فرمانده در موقعیت میدانی جنگ قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایثار فقط مربوط به جنگ نیست, افزود: نباید ایثار را فراموش کنیم و واسطه همه لحظات ماست و برای ادامه راه شهدا باید تفکر و ایثارگری را ادامه دهیم.

سردار عبداللهی با اشاره به نقش سپاه در تقویت صنعت دفاعی کشور, اظهار کرد: اینکه امروز دشمنان جرأت حمله و تعرض به ایران را ندارند به‌واسطه این است از قدرت بازدارندگی ما آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی سپاه قدرتی قابل اتکاست و اگر دشمن کوچک‌ترین حرکتی انجام دهد پشیمان می‌شود، بیان کرد: سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی دشمنان است و همه رامدیون شهدا هستیم وباید راهشان را ادامه دهیم.

20101

کد خبر: 629464

وب گردی

وب گردی