مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین– پیشوا برگزار شد

در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ، مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن اجتماعات پردیس ورامین با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمع کثیری از استادان این واحد دانشگاهی برگزار و از استادان منتخب فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طیبی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم خدمت تمامی استادان حاضر در جلسه ، خطاب به آنها گفت : اولین معلم ، خود خداوند متعال است ، آنجایی که به آدم(ع) تعلیم اسماء می کند و در رابطه با آدم خود را معلم قلمداد می کند اما در ارتباط با ملائکه آنها را در مقام اجبار قرار می دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران در تکمیل این بحث ادامه داد : در رابطه با انسان ما می بینیم که یک بحث کاملاً ارادی و اختیاری وجود دارد و اگر انسان تعالیم الهی را از روی اراده پذیرفت رنگ خدایی به خود می گیرد و هر آنچه در زمین و آسمان و کرات می باشد را به تسخیر خود در می آورد اما اگر پذیرا نبود اسفل السافلین خواهد شد چون با اراده و انتخاب و قدرت اختیار ، پذیرا نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی اظهار داشت : برای درک مقام معلم بایستی اول جایگاه علم را بشناسیم ، بدانیم علمی که فریضه هست کدام علم است ؟ چه چیزی شهید مطهری را به این جایگاه رساند؟ علم به همراه معرفت و خداشناسی مطهری بود که او را به گونه ای شکل داد که بهترین زمان شناس عصر خود شد.

وی با اشاره به ویژگی های یک استاد نمونه افزود : استاد بایستی تأثیرگذار باشد تا علمش نافع باشد ، چراکه اگر این اثرگذاری مورد اهمیت نبود استاد از طریق فضای مجازی مباحث علمی را پیاده می کرد و این مقدار برای حضور استاد در کلاس درس هزینه نمی کردیم.

ابوالقاسم طیبی ضمن تأکید بر القاء باورهای صحیح و مواجهه استاد با دانشجو گفت : استادی که اهل مطالعه و معرفت باشد از تأثیرگذاری مطلوبی برخوردار می گردد و آگاهی او را در نوع رفتار با محیط پیرامون افزایش می دهد.

این استاد دانشگاه با قرائت آیه ای از قرآن کریم ادامه داد : خشیت از خدا ، حاصل علم و معرفت انسان نسبت به درک عظمت خدای متعال از طریق تفکر در عظمت هستی و همچنین درک قدرت و علم و سیطره او بر انسان و جهان حاصل می شود.

حفظ حرمت علم و تکریم معلم ، جامعه را به سوی سعادت رهنمون می کند

در شروع این مراسم دکتر حسینعلی شیبانی با تبریک این روز به همه معلمان و استادان ضمن تجلیل از شخصیت والای استاد شهید مرتضی مطهری گفت : سخنان و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به تنهایی کافی است که جایگاه بلند و والای این شهید بزرگوار را در انقلاب اسلامی احساس کنیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک با تأکید بر لزوم تبیین شخصیت و آثار این شهید والامقام برای نسل جوان افزود : با مطالعه آثار این متفکر شهید به خوبی در می یابیم که سادگی ، دقت و عمق در کلام ایشان به خواننده این حس را منتقل می کند که هنوز بعد از گذشت سال ها از شهادتش آن چنان تازگی از آنها احساس می شود که به انسان این را می رساند که ایشان همچنان زنده است و با او صحبت می کند .

وی با تجلیل از مقام معلمان و استادان ادامه داد : جامعه‌ای روی سعادت را به خود می‌بیند که در آن برای معلم و استاد حرمت نگه داشته شود و مورد تکریم قرار گیرند که در جامعه ای که حرمت علم و ارزش معلم حفظ شود قطعاً رو به پیشرفت واقعی ، حرکت خواهد کرد .

شهید مطهری الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجو گر عصر حاضر است

در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی واحد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز استادگفت : استاد مرتضی مطهری یکی از بارزترین ، موفق ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی فکر ، درک زمان ، شناخت مسائل فکری ، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی از شهید مطهری به عنوان استاد نمونه علم و اخلاق یاد کرد و ادامه داد : او توانست عمر پربرکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیات بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کج روی ها و انحرافات صرف نماید و بدین جهت حق عظیمی بر مسلمانان به ویژه نسل انقلاب دارد و به حقیقت ، الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجوگر عصر ماست .

او در پایان گفت: وظیفه ی همه ماست تا با تأسی از بزرگان خود در جهت کسب علم و اخلاق تلاش کنیم وکرسی های علمی دنیا را فتح کرده و موجبات افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را فراهم بیاوریم.

در پایان این مراسم از استادان علی مردانی ، مهدی کردبچه ، غلامحسین کرمی ، زری باغانی ثانی و فاطمه میر آقاسی با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آورده شد.

20101

کد خبر: 639652

وب گردی

وب گردی