افزایش همکاری پژوهشگاه نفت با گروه تحقیقاتی فرانسه

پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی خود، با گروه تحقیقاتی فرانسه توافقنامه همکاری در حوزه‌های تحقیقاتی و آموزشی منعقد خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران از 16 تا 19 اردیبهشت ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد و پژوهشگاه صنعت نفت نیز با شعار «خلق فناوری، توسعه پایدار» در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

در این نمایشگاه آخرین پیشرفت‏ها، دستاوردها و نتایج حاصل از فعالیت‏های محققان و پژوهشگران پردیس‌های بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت ارائه خواهد شد.

مدل‌سازی سیستم‌های نفتی، شیرین‌سازی، ارتقای نفت خام و فرآورده‌ها و نمک‌زداها، مدیریت آب، مدیریت پسماند، مدیریت خوردگی و مدیریت کربن از جمله دستاوردهای پژوهشگاه نفت است که در بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی تفت، گاز و پتروشیمی عرضه خواهند شد.

امضای توافقنامه‌‏ها با شرکت‏های داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌های جانبی این پژوهشگاه در نمایشگاه خواهد بود. بر این اساس پژوهشگاه صنعت نفت و گروه IFP فرانسه از معتبرترین مراکز آموزشی و پژوهشی دنیا توافقنامه همکاری (MOC) امضا خواهند کرد.

این توافقنامه در ۸ موضوع فناورانه در حوزه‌های بالادستی صنعت نفت با اولویت ازدیاد برداشت، شیرین‌سازی گاز طبیعی، همکاری در انستیتیو گاز در حوزه پایین دستی، مدیریت آب در حوزه انرژی و محیط زیست و برگزاری دوره‌های مشترک تخصصی به امضا خواهد رسید.

با امضای این توافقنامه موضوعاتی چون برپایی دوره‌های آموزشی دو جانبه، توسعه میدان یادآوران، ازدیاد برداشت، گاز طبیعی، خوردگی، حفاظت از محیط زیست و روش‌های پیشرفته زمین‌شناسی در دستور کار این دو مرکز تحقیقاتی قرار می‌گیرد.

بر اساس مذاکرات و توافقی که پژوهشگاه با این موسسه معتبر نفتی فرانسوی انجام داده، قرار است تا زمینه‌های همکاری‌ و اولویت‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تاکنون توافق اولیه درباره نحوه همکاری‌های دوجانبه حاصل شده است.

20104

کد خبر: 639696

وب گردی

وب گردی