امیدی تازه در تولید واکسن سرطان با روش ژنتیکی جدید

گروهی از محققان دانمارکی یک روش ژنتیکی تازه را ابداع کرده‌اند که می‌تواند در تولید واکسن‌های ایمن برای بیماری‌های مرگباری مانند سرطان و آسم موثر باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایده پایه این تکنیک، تقلید از ساختار یک ویروس است. زمانی که ساختار ویروس آماده شد، از آن به عنوان یک پلت‌فرم استفاده می‌شود و بخش های بی‌ضرر بیماری که قرار است علیه آن‌ها واکسینه شوید، روی آن قرار خواهد گرفت.

به گفته محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک، دستاورد اصلی این تحقیق تولید یک پلت‌فرم کلی و کاربرپسند برای توسعه یک نوع خاص از واکسن‌های موثر و ایمن است. این روش موثر می‌تواند راه را برای کنترل بیماری‌هایی مانند سرطان، آسم، حساسیت‌ها و بیماری قلبی عروقی توسط واکسن‌ها هموار کند.

این رویکرد یک ساختار کاملا ویروسی شکل می‌سازد که به منزله یک سیگنال مهم خطر برای بدن است؛ از این رو سیسستم ایمنی بدن پادتن‌هایی در برابر بیماری تولید می‌کند.

این فناوری همچنین بقدری موثر است که می‌تواند سیستم ایمنی را برای حمله به سلول‌های خود بدن فریب دهد و می‌توان از آن برای درمان بیماری‌های جدی مانند سرطان که توسط عوامل داخلی ایجاد می‌شود، بهره برد.

20104

کد خبر: 639732

وب گردی

وب گردی