تنش در روابط دهلی و اسلام‌آباد جدی شد/ سنای پاکستان هند را تهدید کرد

سنای پاکستان از نخست‌وزیر این کشور خواست که با ابتکار دیپلماتیک و سیاسی در سطح بین‌المللی در برابر مداخله سازمان اطلاعات هند در مناطق مختلف پاکستان، موضع سختی را اتخاذ کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، «اکسپرس تریبون»، «رحمان ملک» رئیس کمیته امور داخلی سنای پاکستان با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور ملاحظاتی در مورد مداخله هند در کشورش را ارائه کرده است.

رئیس کمیته امور داخلی سنای پاکستان اظهارداشت که سازمان اطلاعات هند با مداخله در این کشور، مردم بی‌گناه در مناطق مختلف بویژه ایالت «بلوچستان» و قبایلی را قربانی می‌کند.

وی از دولت اسلام‌آباد خواست تا با تشکیل تیمی جنبشی علیه مداخله هند در کشورش را آغاز کند.

تنش‌های ناتمام هند و پاکستان هنوز ادامه دارد و مقامات دو کشور بجای آغاز مذاکره، همواره یکدیگر را به عملیات تروریستی متهم می‌کنند.

«رضا ربانی» رئیس سنای پاکستان چندی پیش اعلام کرده بود که مانع اصلی در مسیر راه حل تنش‌های هند و پاکستان بویژه مسئله کشمیر، منافع جهانی غرب است که برای بدست آوردن آن‌، برخی از این کشورها به دنبال تغییر سیاست‌های منطقه هستند.

وی گفته بود: همانطور که مسائل مهم جهانی مانند مسأله «برلین» در گذشته و تنش غرب با ایران پس از سال‌ها اکنون حل شده‌ است، راه حل بحران کشمیر نیز امکانپذیر است.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 639833

وب گردی

وب گردی