ولایتی: ایران از حقوق حقه‌اش کوتاه نخواهد آمد

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری امروز (شنبه) با رئیس جنبش جهاد اسلامی و هیات همراه دیدار و در خصوص آخرین وضعیت منطقه‌ای و مبارزه ملت فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رمضان عبدالله رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ابتدای این دیدار تصریح کرد: ما همیشه برای ملاقات با شما شوق داشته‌ایم چرا که موجب امیدواری هستید و مشورت با شما برای پیشبرد اهداف بسیار قابل توجه و مهم است.

وی با اشاره به تجربیات فراوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی افزود: لحظه سقوط قدس هم‌زمان با سقوط دولت عثمانی و تجزیه جهان اسلام و ظهور اسرائیل بوده است و توانستند بخش عمده ای از اراضی اسلامی را به اشغال خود درآورند. غربی‌ها قدس را از ما گرفتند و درواقع جنگ با جهان اسلام را آغاز کردند.

رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: جمهوری اسلامی ایران با ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به درستی این معضل را در جهان اسلام شناخت و تا امروز برای منافع جهان اسلام از مبارزه به حق مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی کرد و انقلاب اسلامی یک حرکت ساده نبود بلکه پیروزی و توفیق اسلام بعد از افول بود. درواقع آغار پیروزی برای جهان اسلام بوده و هست و جمهوری اسلامی ایران در نگاه و درک ما جایگاه مهم و بی نظیری داشته و دارد و این که اگر ایران وجود نداشت چه اتفاقی برای ما و کشورهای اسلامی می افتاد غیر قابل تصور است .

وی اضافه کرد: متاسفانه در جهان عربی حساسیتی نسبت به فلسطین و مردم مظلوم آن وجود ندارد و همه تلاش خود را برای نشان دادن ایران به عنوان دشمن اصلی گذاشته اند و در این جهت حتی با دشمنان اسلام هم متحد و هماهنگ شده اند و این بسیار تاسف برانگیز است در حالی که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و صلح منطقه محسوب می شود.

رئیس جنبش جهاد اسلامی افزود: ما تاکید داریم که رژیم صهیونیستی تنها دشمن اسلام است اما آنان تلاش می کنند که نام فلسطین را به فراموشی بسپرند و همه را به سمت دشمنی با ایران سوق دهند و ما این توطئه را می شناسیم و احساس تکلیف می کنیم برای حفظ و حمایت از ایران و اجازه نمی دهیم که مسیر مبارزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف گردد .

ولایتی هم ضمن خوش آمدگویی و اظهار خرسندی از این ملاقات گفت: بعد از تلاش غربی‌ها برای تجزیه جهان اسلام و سقوط قدس، با بیداری جهان اسلام بار دیگر تجزیه کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین و ملت های تحت ظلم منطقه حمایت خواهد کرد و خواب شوم دشمنان در تجزیه و تسلط بر کشورهای اسلامی تعبیر نخواهد شد.

وی افزود: کسانی که اسلام را با تمام وجود خود درک می کنند غصه و دغدغه همیشگی آنان اسلام و حفظ یکپارچگی آنان است و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز با این نگاه و همین دغدغه به عرصه مبارزه با بدخواهان اسلام و حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم وارد شده اند و این روند با قوت بیشتر به ویژه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جهاد و مبارزه برای حفظ یکپارچگی و وحدت جهان اسلام را به عنوان سیاست اساسی خود پذیرفته هر چند که در این مسیر مشکلات جدی هم وجود خواهد داشت و ایران برای عزت جهان اسلام با همکاری همه کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریست ها و همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می کند.

ولایتی افزود: در جمهوری اسلامی ایران هیچ تردیدی برای مقابله با دشمنان اسلام وجود ندارد و این سیاست اصولی و بنیادین مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقاومت و گروه های مختلف جهادی اشراف داشته و آنان که در اتخاذ مواضع دقیق و منطقی تزلزل داشته‌اند متضرر شده‌اند و هر جا کار مثبت شده عده‌ای تلاش می کنند که آن را خراب کنند اما پیروزی با مقاومت و ایستادگی به دست خواهد آمد و ایران از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد .

در پایان این دیدار رمضان عبدالله تصریح کرد: می دانیم جمهوری اسلامی ایران در شرایط سختی قرار داشته است و توطئه های فراوانی را پشت سر گذاشته اما امید مسلمانان به ایران است و از اهتمام مسئولان عالی نظام و به ویژه رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر می کنیم.

201/201

کد خبر: 639867

وب گردی

وب گردی