گزارش اختصاصی ایسکانیوز از جشن بازیگر/تئاتر روبروی شماست، از آن غفلت نکنید

جشن بازیگر در سالن اصلی تئاتر شهر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسکانیوز، مراسم سیزدهمین دوره جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر که با عنوان «جشن بازیگر» شناخته می شود امروز شنبه 11 اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئاتر شهر در حال برگزاری است و طی آن برترین های بازیگری زن و مرد تئاتر در سال 94 معرفی می شوند. اجرای این مراسم را احترام برومند همسر داوود رشیدی بر عهده دارد.
احترام برومند گفت: وقتی به من پیشنهاد دادند که مجری این برنامه باشم دلیلش را از کارگردان پرسیدم و آقای هوشمند هنرکار دو مورد را گفتند، یکی خاطره و نوستالژی و دیگری برای زنده نگه داشتن یاد داوود رشیدی.

در ابتدای مراسم ناهید مسلمی به روی صحنه آمد و گفت: ما به تمام اشکال تئاتر نیاز داریم به خصوص تئاتر باستانی حتی می توان به وضوح دید تئاتر درهایش را به روی همه کس باز کرده است.

او ادامه داد: به تئاتر بروید این تئاتر است که روبروی شماست از آن غفلت نکنید.

در قسمت بعدی برنامه از هنرمندان درگذشته در سال 94 مانند هما روستا، جابر عناصری، ولی الله مومنی و غیره یاد شد.

در ادامه بهزاد فراهانی به روی صحنه آمد و پیام ملی که امسال جمشید مشایخی آن را نوشته است به مناسبت روز جهانی تئاتر قرائت کرد. بعد از قرائت این پیام گروه موسیقی ژیوار قطعاتی را نواختند.

در ادامه مراسم یک بار دیگر از بهزاد فراهانی در مقام دبیر این جشن دعوت شد تا به روی صحنه بیاید.

بهزاد فراهانی گفت: پدر و دختری در جامعه تئاتری داریم که اسپانسر برنامه هستند قرار است با کمک ایشان دو مرکز در خدمت تئاتر کشور ساخته شود و همچنین قرار است با همکاری این عزیزان و یک شرکت بیمه بتوانیم مخارج پرداخت نشده گروه های تئاتری را جبران کنیم.

سپس گروه ژیوار به روی صحنه آمدند و بعد از اجرای موسیقی از جعفر بالی برای تقدیر از اکبر زنجانپور دعوت شد که به روی صحنه بیاید.

جعفر والی گفت: من یادم است اکبر دانشجو بود که برای کار بام ها و زیر بام ها نوشته زنده یاد ساعدی دعوتش کردم و این همکاری سال ها تا به امروز طول کشید.

خوشحالم که اکبر شایستگی این را داشت که امروز به عنوان یکی از هنرمندان تئاتری در جامعه حضور پیدا کند و خوشحالم که من این لوح ستایش را به او تقدیم می کنم.

در ادامه زنجانپور گفت: امشب جای داوود رشیدی بسیار خالی است و همه ما انرژی های مثبت آن را به سوی او می فرستیم.

در ادامه ناهید کبیری همسر سیروس ابراهیم زاده به روی صحنه آمد و لوح تقدیر این هنرمند را به وی اهدا کرد.

سیروس ابراهیم زاده گفت: در 60 سالی که افتخار فعالیت دارم هیچگاه استقبال جوانان برای تئاتر به این شکل نبوده فکر کنم علاوه بر جاذبه ای که تئاتر دارد این جوانان می خواهند بگویند ما هستیم و حضور داریم.

وی افزود: معتقدم حضور جوان ها در تئاتر یکی از تغییرات مهم در جامعه ما است و باید بدانیم جهان تغییر کرده است، این جوان ها حرف امروز را بهتر می دانند علاوه بر این اینها باید فاصله دو نسل را پر کنند و از سوی ما قدیمی ها نیز باید قدم هایی برداشته شود.امشب غمی در دل من است و آن هم جای خالی داوود رشیدی است.

این گزارش تکمیل شده است

1010

کد خبر: 639951

وب گردی

وب گردی