راه اندازی بازار فیوچر ارز برای ورود سرمایه گذاران خارجی ضروری است

مدیر سرمایه گذاری یک کارگزاری راه اندازی بازار فیوچر ارز را برای ورود سرمایه گذاران خارجی ضروری دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا مستقل مدیر سرمایه گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا به دید و بازدیدهای گروه های خارجی کشورهای مختلف از بازار سرمایه ایران اشاره کرد و به ملت بازار اظهار داشت: حضور انفرادی و گروه های بین المللی از کشورهای مختلف جزو مراحل اولیه ای است که در نهایت منجر به تصمیم نهایی از سوی این سرمایه گذاران می شود.

جذابیت بورس ایران

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان امیدوار بود در سال جاری شاهد ورود جدید سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران باشیم، گفت: واقعیت آن است که تخمین زمان و چگونگی ورود این گروه از سرمایه گذاران دشوار بوده و همه اینها به تصمیم نهایی آنها بعد از مطالعات و بررسی های لازم بر می گردد.

مستقل به روند اقتصاد جهانی و توجیه پذیر بودن سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اشباع شدن رشد اقتصادی در کشورهای مختلف از جمله چین، هند و ... اقتصاد ایران با پیش بینی رشد اقتصادی در سال جاری می تواند موردتوجه سرمایه گذاران خارجی قرار بگیرد.

روند رو به رشد دید و بازدیدها

وی ادامه داد: این در حالی است که با امضای توافقنامه «برجام» و رفع تحریم ها نام ایران بیش از گذشته در محافل بین المللی مطرح بوده و حضور گروه های مختلف به منظور آشنایی با ساختار بازار سرمایه ایران با سهولت بیشتری در حال انجام است.

این کارشناس بازار با تاکید بر اینکه احتمال می رود در سال جاری بیش از سال گذشته شاهد دید و بازدیدهای سرمایه گذاران بین المللی باشیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با ورود اولین منابع سهامداران خارجی به بورس می توان امیدوار بود این روند با سرعت بیشتری نسبت به قبل ادامه پیدا کند.

موانع پیش رو

مستقل مهم ترین موانع داخلی پیش روی برای ورود این گروه از سرمایه گذاران را مورد توجه قرار داد و گفت: از جمله موانع درون سازمانی می توان به وجود بروکراسی های زمان بر شامل اخذ مجوز، افتتاح حساب، دریافت کد بورسی و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین مهم ترین مانع خارجی هم وجود ریسک سیستماتیک است و همواره سرمایه گذاران با این چالش روبرو هستند که تصمیمات اقتصادی و بعضا سیاسی تغییرات قابل ملاحظه ای را بر بخش اقتصادی کشور و از آن جمله بازار سرمایه تحمیل کند. از همین رو ریسک ناشی از این رویداد برای سرمایه گذاران خارجی قابل اندازه گیری نیست و بدون شک آنها را در تصمیم گیری درست دچار سردرگمی می کند.

مستقل نبود بازار فیوچر ارز را از دیگر موانع موجود دانست و خاطرنشان کرد: چگونگی هج کردن ارز ورودی و خروجی سرمایه گذاران به دلیل نبود بازار فیوچر ارز از جمله مشکلات دیگر است که ریسک این دسته از سهامداران را افزایش می دهد.

چشم انداز بازار سهام در کوتاه مدت

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری تدبیرگران فردا در پایان چشم انداز بازار سهام را در کوتاه مدت پیش بینی کرد و گفت: به نظر می رسد در کوتاه مدت شاهد اتفاق خاصی در بورس نباشیم و روند فعلی در معاملات ادامه داشته باشد. البته جهت بازار با شیب کم رو به بالا است.

مستقل ادامه داد: بازار سهام توانی برای رشد دوباره ندارد و برای محقق شدن این برنامه نیاز به نقدینگی بیشتر احساس می شود.

401

کد خبر: 639965

وب گردی

وب گردی