پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز معلم

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

النظر الی وجه العالم عبادة ـ پیامبر اکرم (ص)

نگاه به سیمای دانشمند عبادت است

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت اندیشمند جهان اسلام و متفکر انقلاب اسلامی علامه آیت الله مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم و استاد گرامی باد.

تعالی، رشد و توسعه هرجامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است؛ آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته. شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود. ایشان کمر همت به
پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید، و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب همچون استاد مطهری و دکتر شریعتی مسیر پر افتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشور های مستقل و مقتدر در جهان است.

جایگاه موثر تعلیم و تربیت در تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و وجود چنین ستاره های درخشانی در آسمان ایران اسلامی، وظیفه همگان را نسبت به گرامیداشت و پاسداشت شان و شرافت معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می کند؛ معلمان فرهیختگانی هستند که با وجود همه ناملایمات و تنگناهای مادی، دولت معلمی و کرسی استادی را به هر جاه و منزلت دیگری ترجیح داده اند و نیاز انقلاب، نظام و میهن عزیز اسلامی به ایمان و مقاومت بر خاسته از دانش و بینش را در یافته اند.

اینروز گرانقدر را به همکاران عزیزم، معلمان و استادان فرهیخته به ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان مدارس سازمان سما تبریک می‏گویم و از خداوند منان می خواهم ما را در مسیر خدمتگزاری به استادان و معلمان بیش از پیش یاری کند.

حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

20104

کد خبر: 640036

وب گردی

وب گردی