مجموعه انیمیشن «مبارک»به سفارش مرکز صبا   تولید شد

مجموعه انیمیشن «مبارک» با فضایی نزدیک به خیمه شب بازی آماده نمایش شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجموعه انیمیشن «مبارک» به کارگردانی مهدی خرمیان در ۱۴ قسمت ۱۰ دقیقه ای با تکنیک عروسکی تک فرم به سفارش مرکز صبا تولید شد.

مهدی خرمیان درباره مجموعه انیمیشن «مبارک» که درباره یک شخصیت عروسکی است، گفت: مبارک، عروسک سنتی ایرانی و جزو داشته‌های تاریخی و فرهنگی ماست بنابراین همیشه دوست داشتم این عروسک را دوباره زنده کنم ضمن این‌که در این انیمیشن از تکنیک عکاسی تک‌فریم استفاده شده تا مبارک همچنان عروسک بماند و هویت آن حفظ شود.

این کارگردان تاکید کرد: اولین و مهم‌ترین انگیزه من از ساخت انیمیشن «مبارک»، جلوگیری از فراموش شدن این عروسک و معرفی آن به کودکان و نوجوانان بود.

وی ادامه داد: «مبارک» در دنیای انیمیشن هم مانند شخصیت معروف مبارک با صفیر یا همان سوت سوتک حرف می‌زند اما این لحن به شیوه‌ای در انیمیشن تغییر کرده تا حرف‌هایش برای بچه‌ها قابل درک باشد. همچنین تلاش شده تا فضای گرافیکی انیمیشن نیز به فضای خیمه شب‌بازی نزدیک و همخوان باشد.

خرمیان توضیح داد: در «مبارک» شخصیت‌هایی چون پهلوان‌کچل، پهلوان‌پنبه، غول‌بیابونی، پهلوان‌نایب، طبق‌کش و وروره جادو را خواهیم دید. سعی شده در این انیمیشن قصه‌های فولکلور و روایاتی بر گرفته از ادبیات کهن کشورمان، کمی دراماتیک‌تر و جذاب‌تر مطرح شود.

خرمیان در پایان درباره ویژگی‌های متن این انیمیشن گفت: با چند نویسنده برای نگارش داستان‌های این مجموعه مذاکره کردیم و در نهایت متن‌هایی که مسعود علمداری بر اساس شخصیت مبارک برای ما نوشت، بیشتر مورد پسند واقع شد.

508502

کد خبر: 640125

وب گردی

وب گردی