رهامی: ۸۷ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس دهم، اصولگرا هستند

رییس کمیته ائتلاف و تعامل رایزنی اصلاح طلبان گفت:مجموع راه یافتگان به مجلس از لیست اصلاحات و حامیان دولت و نیروهایی که به طور اختصاصی از احزاب معتدل کاندیدا بوده‌اند ۱۶۹ نفر هستند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از ایلنا، حجت الاسلام محسن رهامی با بیان اینکه مجموعا در مرحله دوم انتخابات مجلس ۶۴% راه یافتگان به مجلس به لیست امید و احزاب معتدل و حامی دولت مربوط می‌شدند،گفت: حزب اعتدال و توسعه و اصلاح طلبان در مجموع فراکسیون امید را در مجلس تشکیل خواهند داد.

رییس کمیته ائتلاف و تعامل رایزنی اصلاح طلبان با بیان اینکه ۱۲۵ نفر در مرحله اول از مجموع لیست امید و حامیان دولت و افراد معتدل به مجلس راه یافته‌اند، گفت: مجموع راه یافتگان به مجلس از لیست اصلاحات و حامیان دولت و نیروهایی که به طور اختصاصی از احزاب معتدل کاندیدا بوده‌اند می‌شود ۱۶۹ نفر.

۸۷ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس دهم، اصولگرا هستند

رهامی اضافه کرد: از لیست اصولگرایان در مرحله اول ۷۱ نفر و با ۱۶ نفر دور دوم در مجموع ۸۷ نفر به مجلس راه پیدا کرده‌اند.

او همچنین گفت: مجموع مستقلین در مرحله اول ۲۱ نفر و در مرحله دوم ۸ نفر و در مجموع ۲۹ مستقل به مجلس دهم راه پیدا کرده‌اند.در جمع از ۲۸۵ نفر ۲۱۷ نفر در مرحله اول و ۶۸ نفر در مرحله دوم وارد مجلس شدند. ۵ نفر هم به اقلیت‌های مذهبی مرتبط می‌شوند که نوعا به جریان اصلاحات و دولت گرایش دارند.

203/201

کد خبر: 640194

وب گردی

وب گردی