اختصاص ۵۰ درصد دانشجویان به دانشگاههای غیرانتفاعی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی براساس سند آمایش آموزش عالی باید ۵۰ درصد سهم دانشجویان کشور را به خود اختصاص دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، منصور کبگانیان با اشاره به زمان ابلاغ سند آمایش آموزش عالی گفت: بسته آمایش آموزش عالی در حال تکمیل شدن است، بخش دانشگاه غیردولتی و دانشگاه آزاد هنوز باقی مانده است و در دستور دوم جلسه بعد ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بررسی می شود.

او با اشاره به وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی در سند آمایش آموزش عالی، ادامه داد: در مجموع می توان گفت، در این سند، حدود ۵۰ درصد سهم برای دانشجویان غیردولتی پیشی بینی شده و این دانشگاه ها باید ۵۰ درصد دانشجویان کشور را به خود اختصاص دهند و تعداد دانشجویان خود را به این درصد برسانند.

ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مرجع سیاست گذاری دانشگاه پیام نور

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در مورد دانشگاه پیام نور، در سیاست های آمایشی بعدی ورود خواهیم کرد، زیر نظام هایی مانند دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی هر کدام بحث خود را دارد و آمایش آموزش عالی، مرجع سیاست گذاری آن را ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با حضور وزارت خانه‌های ذی ربط مصوب کرده است.

فرصت ۲ هفته ای برای بررسی سند آمایش آموزش عالی

او با بیان اینکه به این زیرنظام ها بعد از ابلاغ سند می پردازیم افزود: در مورد سند آمایش نیز آخرین پیشنهادها را دریافت کرده ایم و در نوبت دوهفته ای قرار دارد بعد از دو هفته اگر اعضا اعتراضی نداشته باشند برای امضا به رئیس جمهور ارسال می شود.

20104

کد خبر: 640214

وب گردی

وب گردی