طه هاشمی:شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی ایجاد می شود/  حسین‌زاده لطفی: افزایش حقوق اعضای هیات علمی مناطق محروم در دستور کار است

روز گذشته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون دانشجویی و فرهنگی و معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی با اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی، دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته در جلسه دیدار صمیمانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: «با برنامه‌ریزی های انجام شده، دانشگاه وابستگی خود به درآمد شهریه را کم می‌کند.»

او ادامه داد: «طبق سیاست‌گذاری اعمال شده، تا پایان سال 96، 40 درصد از بودجه دانشگاه از درآمدهای غیرشهریه‌ای تامین خواهد شد.

هاشمی درباره فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «معاونت دانشجویی و فرهنگی برنامه‌های مفصلی دارد. فعالیت‌هایی که کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و نهادهای مرتبط با آن‌ها نجام می‌دهند، اقداماتی که برای افزایش بودجه فرهنگی انجام شد و طرح‌های ماندگار فرهنگی. در استان سیستان و بلوچستان نیز 24 طرح درحال اجراست، و هم‌چنین شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی که قرار است ایجاد شود، همه از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.»

او در پایان به ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها اشاره کرد و افزود: «در حوزه گردشگری نیز خوابگاه‌هایی که قابلیت دارند به شکل مراکز توریست‌پذیر می‌توانند به همه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارائه کنند.»

افزایش حقوق برای اعضای هیات علمی که در مناطق محروم هستند

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دیدار عصر دیروز گفت: «پیشنهاد افزایش حقوق برای اعضای هیات علمی که در محدوده مرزی و مناطق محروم هستند در دستور کار قرار گرفته است. هفته گذشته نیز در هیات رئیسه مصوبه‌ای برای تسهیلات ویژه ادامه تحصیل مربیان مطرح شده است که این موارد می‌تواند به شرایط اعضای هیات علمی کمک کند.»

او ادامه داد: «دکتر میرزاده از ابتدای مدیریت‌شان یکی از ارکان دانشگاه را استادان می‌دانستند. بنابراین به فرایند جذب نگاه ویژه‌ای وجود داشت و تاکنون 4500 عضو هیات علمی جدید در دو سال گذشته جذب شده‌اند و این فرآیند با تفویض اختیار به استان‌ها انجام شده و 3900 عضو هیات علمی نیز در حال جذب هستند.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: «در استان سیستان و بلوچستان نیز 100 عضو هیات علمی جدید جذب شده‌اند که به کیفیت آموزشی استان کمک زیادی خواهد کرد.»

20104

کد خبر: 640235

وب گردی

وب گردی