مشارکت  5 هزار دانش آموز یزدی در طرح ملی شهاب

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه فعالیت نخبگان بومی در استان، گفت: بیش از پنج هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی شهاب مشارکت دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مصطفی شاه‌نظری با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه فعالیت نخبگان بومی در استان، اظهار کرد: بنیاد نخبگان یزد در طول دوره فعالیت خود در استان بیش از 700 نفر از نخبگان و مخترعان بومی را شناسایی و تحت پوشش قرار داده است.

او اجرای طرح ملی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی را از جمله اقدامات شاخص بنیاد نخبگان استان یزد دانست و بیان کرد: تاکنون بیش از پنج هزار دانش‌آموز پایه چهارم از 88 مدرسه استان در طرح ملی شهاب شرکت کرده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به ظرفیت علمی استان در رشته‌های مختلف علوم تجربی، ‌انسانی و ریاضی، گفت: تشکیل شورای علمی بنیاد نخبگان از دیگر اقدامات انجام شده در این بنیاد است که با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی،‌ انسانی و آموزشی بومی در راستای پیشرفت بیش از پیش استان یزد در حال فعالیت است.

او آموزش راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا ویژه نخبگان علمی را ضروری دانست و بیان کرد: هدایت، هم‌افزایی و شبکه‌سازی مخترعین و ایده‌پردازان از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان یزد و از جمله ضرورت‌ تدوین برنامه‌های اجرایی در راستای استفاده بهتر از ظرفیت نخبگان در استان است.

شاه‌نظری مشارکت در برگزاری اولین همایش ملی علم و کار، مشارکت در برگزاری همایش گفتمان دینی، مشارکت در برگزاری همایش سرنخ، مشارکت در برگزاری همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و همکاری در برگزاری نمایشگاه علم تا عمل را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته دانست و بیان کرد: مشارکت نخبگان نقش مهمی در تحقق شعار امسال ایفا می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به ضرورت حمایت از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در استان، افزود: مشارکت در برگزاری اولین رویداد استارت آپ ویکند یزد با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی،‌ آموزش نخبگان و فرهیختگان در راستای ایجاد کسب و کارهای جدید و مورد نیاز از دیگر اقدامات موثر بنیاد نخبگان استان یزد در سال گذشته بوده است.

20104

کد خبر: 640260

وب گردی

وب گردی