حجت الاسلام زم :فیلم بد فیلمی است که مردم برای تماشای آن به سینما نمی روند/ برای چه کاسه داغ تر از آش شده ایم؟!

حجت الاسلام محمدعلی زم، رئیس اسبق سازمان حوزه هنری معتقد است فیلم بد باید اکران شود اگر تولید ایران است، او می گوید: فیلمی که مجوز قانونی دارد برای تولید و نمایش باید در سینمایی که متعلق به ملت است نمایش داده شود.

حجت الاسلام زم با اشاره به زمانی که خود ریاست سازمان حوزه هنری را بر عهده داشت و برخوردی که با اکران فیلم ها در آن دوره می شد در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز گفت: اصلا ما ممیزی نداشتیم که فیلمی را توقیف کنیم. اگر دارید یک مورد نشان دهید که در تمام آن سال ها یک فیلم از سینمای ایران تحریم شده، توقیف شده یا اکران آن در سینماهای حوزه هنری متوقف شده باشد. سینماهای ایران برای ملت ایران بود و مدیریتش در اختیار ما بود و ما وظیفه داشتیم از این سینما و مدیریت به نفع آن چیزی که مردم می خواهند کار کنیم.

او ادامه داد: فیلم بد فیلمی است که مردم برای تماشای آن به سینما نمی روند، دلیلی ندارد که ما اجازه اکران بدهیم یا ندهیم. ما باید فیلم بد را اکران کنیم، اگر تولید ایران است، اگر مجوز داشته و مراحل قانونی اش را طی کرده ما که دیگر نباید کار فراتر از قانون انجام دهیم. فیلمی که مجوز قانونی دارد برای تولید و نمایش باید در سینمایی که متعلق به ملت است نمایش داده شود.

حجت الاسلام زم تاکید کرد: اگر فیلمی بد باشد مردم از آن استقبال نمی کنند اما اگر مردم نفهمیدند یک فیلم مناسب نیست پس از دیدن آن درباره اش قضاوت می کنند در نتیجه به دیگران توصیه می کنند که آن فیلم خوب نیست بنابراین؛ آمار تماشاگران آن اثر کم می شود، ما برای چه کاسه داغ تر از آش شده ایم.
او درباره قدرتی که بعضی از نهادها دارند و می تواند مخرب فرهنگ باشد، گفت: قدرت در همه ابعاد، در همه مکان ها و در همه شرایط می تواند وسیله بسیار خوبی باشد اما اگر درست شناخته نشود و به طور مناسب استفاده نشود می تواند تبدیل به ضد خودش گردد. قدرت باید در خدمت رساندن جامعه فرهنگی و مردم به سطحی از ارتقا و تعالی باشد.

زم یادآور شد: وقتی قدرت درست شناخته نمی شود و در خدمت یک نگاه جناحی و محدود قرار می گیرد، نتیجه ای جز برخوردهای اشتباه با مقوله فرهنگ نخواهد داشت. گرفتاری که نصیب دوستان ما در گوشه و کنار سینما می شود، باید بدانیم که این گرفتاری، مساله یک ملت است، گرفتاری کلان فرهنگ است، باید از آن دست برداریم، عقب برویم، مردم خیلی باشعور هستند، این مردم در برابر بزرگان دنیا ایستادند و حق و حقوقش را استیفاد کردند. چطور می خواهیم بگوییم مردم تشخیص یک سینما ندارند، یک فیلم ندارند، اما همین مردم تشخیص این که نظام را باید یاری و حمایت کنند دارند.
503502

کد خبر: 640306

وب گردی

وب گردی