دکتر میرزاده: معیار فضیلت انسان، علم و دانش است/ برنامه‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای تکریم اساتید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم پاسداشت مقام استاد و روز معلم که در واحد تهران شمال برگزار شد، با اشاره به تاثیرگذاری معلم در موفقیت، بیان کرد: از میان عواملی که در شخصیت انسان تأثیر می گذارد، معلم با 70درصد بیشترین نقش را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده در ابتدای این مراسم از شهید مطهری که جان خود را در راه توسعه آموزش فدا کرد و از دکتر شریعتی معلم انقلاب یاد کرد و از حضور اساتید در این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به راستی شامخیت مقام معلم در چیست؟ مگر نه اینکه معلم اول آدم ذات تبارک حق تعالی بوده است؟ آدم از همان جا که با علم باریتعالی تعلیم یافت، شایسته سجده ملائک و جانشین خداوند در زمین شد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه اصولاً تعلیم انسان، اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوندی در امر آفرینش است، ادامه داد: به قول شهیدثانی، خداوند از آن جهت به وصف اکرمیت توصیف شد که علم و دانش را به بشر ارزانی داشت.

وی افزود: هیچ مزیتی جز علم و دانش، معیار فضیلت انسان نیست. شرافت استادی و معلمی نیز از آن جهت است که موضوع کار آنان تعلیم و تربیت انسان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از حضور در محفل اساتید ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار خوشحالم که در محضر شما اساتید بزرگوار که در حقیقت قوه محرکه اصلی دانشگاه‌ها در سراسر کشور هستید، حضور دارم. کسانی که با ادب و تواضع و بدون هیچ چشمداشتی، عمر پربرکت خود را صرف تعلیم دانشجویان و دانش آموزان که سرمایه اصلی نظام هستند، می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موفقیت همه ما متأثر از معلمان بوده، اظهار داشت: از میان عواملی که در شخصیت انسان تأثیر می گذارد، معلم با 70درصد بیشترین تأثیرگذاری را دارد که نشان از اهمیت این شغل دارد.

وی با بیان اینکه میان توسعه و میزان توانمندی بنیان‌های آموزش رابطه مستقیمی برقرار است، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی که دستاورد بزرگ انقلاب است، وظیفه داریم به عنصر اصلی و قوه محرکه دانشگاه که همان اساتید هستند، توجه ویژه داشته باشیم. در همین راستا برای رفاه حال اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های منسجمی تهیه شده است.

میرزاده با اشاره به اینکه حقوق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کمتر از اساتید دولتی است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برنامه پنجساله دانشگاه این تفاوت را از بین خواهیم برد که در همین راستا هرساله افزایش 20درصدی در حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه لحاظ خواهد شد و تا زمانی که برابری ایجاد شود، ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به جزئیات اقدامات انجام شده و یا در دست اقدام برای تکریم اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ تسریع در ترفیع و ارتقای اساتید، پرداخت تسهیلات ویژه، اعطای وام‌های ارزان قیمت برای مسکن اعضای هیأت علمی در اراضی طرح شفا، ارائه کارت‌های اعتباری و... از جمله این اقدامات است.

دکتر میرزاده مبعث پیامبر اعظم (ص) را پیشاپیش تبریک گفت و افزود: محمد (ص) پیامبر رحمت برای همه جهانیان است.

دکتر میرزاده در پایان بیان کرد: آرزو می‌کنم اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی همیشه سلامت باشند و در توسعه همه جانبه کشور و رفاه مردم همانگونه که تاکنون موثر بوده اند، اثربخشی خود را افزایش دهند.

20101

کد خبر: 640327

وب گردی

وب گردی