خانه هنرمندان مستند «سهراب» را نمایش می دهد

مستند «سهراب» به کارگردانی رقیه توکلی در خانه هنرمندان نمایش داده می شود.

به گزارش ایسکانیوز، برنامه هفتگی نمایش مستند خانه هنرمندان ایران در روز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه جاری به فیلم مستند «سهراب» به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه‌کنندگی داوود سماواتی‌یار اختصاص دارد.

این مستند به بازنمایی گوشه‌هایی از دوره‌های کودکی، رشد و هنرهای شعر و نقاشی و نیز مرگ سهراب سپهری شاعر معاصر میهن‌مان می‌پردازد. این مستند دارای بخش های مختلفی چون دوران کودکی سهراب که با تکیه بر خاطرات و یادداشت‌های شخصی وی بازسازی شده و نقاشی‌های سپهری که از دریچه دوربین مستند محمد فکوری همراه با تحلیل نگاه این شاعر به فضاها و اشیای پیرامون خود ارائه شده، است.

بخش سوم فیلم نیز به تحلیل محتوایی اشعار و مولفه‌های فرهنگی این نقاش می‌پردازد و سرانجام بازخوانی ماجرای روند بیماری ناخوانده و پیامد تلخ آن، سفر ابدی و زودهنگام او و چرایی آرمیدن پیکرش در صحن امامزاده سلطان مشهد اردهال ارائه شده است. همچنین در این بخش به این نکته پرداخته می شود که از هنرمند بزرگ و بوم‌دوستی چون سهراب سپهری، چرا دست کم تا زمان ساخت این فیلم هیچ نامی بر خیابان‌ها و مراکز اصلی زادگاهش کاشان دیده نمی‌شود.

برنامه نمایش مستند «سهراب» با میزبانی انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
503502

کد خبر: 640417

وب گردی

وب گردی