راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت نوآوری آموزش پزشکی تا دوماه آینده

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، با بیان اینکه سطح کیفی آموزش پزشکی با راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت نوآوری آموزشی افزایش خواهد یافت، گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور و دنیا به منظور ثبت نوآوری‌ها و اتصال پژوهشگران با یکدیگر ظرف دو ماه آینده در وزارت بهداشت راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر شهرام یزدانی با اعلام این خبر گفت: اجرای 12 محور سند تحول آموزشی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت برای سال جاری است که بخش عمده این برنامه توسط مرکز مطالعه توسعه این وزارتخانه شکل گرفته است که در این راستا برای اولین بار در کشور سامانه ملی مدیریت نوآوری آموزشی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

او گفت: این سامانه برای اولین بار در ایران ظرف دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد و تاکنون نمونه مشابه آن در کشورهای توسعه یافته وجود نداشته و تنها کشور آمریکا توانسته این سامانه را راه اندازی کند که البته سامانه ای که در وزارت بهداشت طراحی شده است نمونه بسیار پیشرفته‌تر و ارتقا یافته‌تر مشابه خارجی آن است.

دکتر یزدانی، ثبت نوآوری ها و اتصال پژوهشگران و نوآوران در سطح کشور را از مهم‌ترین کارکردهای سامانه ملی مدیریت نوآوری برشمرد و گفت: با افتتاح این سامانه هر کسی در سطح علوم پزشکی کشور هر نوع ایده و نوآوری داشته باشد می تواند از همان ابتدا آن ایده را ثبت و تا زمانی که به محصول تبدیل شود آن را مدیریت کند.

به گفته مدیرکل توسعه وزارت بهداشت و درمان، فعالیت این سامانه بحث پژوهش صرف نیست بلکه ایده‌های ثبت شده باید کاملا به نوآوری تبدیل شوند و در نهایت نوآوری‌ها در این سامانه ثبت می‌شوند. در واقع به این سامانه به نوعی سامانه مخزنی نیز گفته می شود که در آن فایل‌های بسیار حجیم نوآوری ذخیره‌سازی خواهند شد.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت در پایان به مهم‌ترین هدف از راه اندازی سامانه ملی مدیریت نوآوری آموزشی اشاره کرد و گفت: تمامی تلاش‌های وزارت بهداشت از برگزاری همایش آموزش پزشکی گرفته تا سایر فعالیت‌ها، بیانگر این است که دنبال ارتقاء و تغییر سیستم آموزشی هستیم. نهایتا این تغییر باید به نحوی هدایت، بررسی و تعمیم داده شود که این سامانه همانند نخ تسبیح باشد و تمامی واحدها و دانشگاه‌های وزارت بهداشت را به یکدیگر متصل کند و در نهایت منجر به ارتقای کیفیت آموزش پزشکی شود.

20104

کد خبر: 640433

وب گردی

وب گردی