تعیین مشوق‌های مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کشور

نمایندگان مردم در خانه ملت سیاست‌های افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کشور را تعیین کردند.

به گزارش ایسکانیوز،‌ نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 13 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با ماده الحاقی 8 این لایحه موافقت کردند که براساس آن نمایندگان مجلس مشوق‌های لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی در کشور را مبذول کردند.

خانه ملت گزارش داد، در ماده الحاقی 8 این لایحه آمده است؛ به‌منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور، اقدامات زیر توسط دولت انجام می‌شود:

براساس بند 1 این ماده؛ شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور می‌باشد به‌عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند. این مناطق با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب هیأت وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می‌شود.

براساس بند 2 این ماده؛ دولت موظف است مشوق‌های لازم جهت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد کارورزی بیکاران در این مناطق را به‌عمل آورده و اعتبارات مورد نیاز آن را در لوایح بودجه سالیانه منظور نماید.

براساس بند 3 این ماده تاکید شده است: معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظورشده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی اعمال نماید. توسعه واحد و نیز تولید کالای جدید در این واحدها به میزان سهم خود مشمول این حکم می‌باشند./

10202

کد خبر: 640457

وب گردی

وب گردی