رشته های علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) افزایش پیدا می کند

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) از افزایش برخی رشته ها در فضای علوم اسلامی و علوم انسانی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی کنی گفت: خوشبختانه در سال گذشته کرسی های آزاد اندیشی و کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره متنوع و فراوانی را برگزار کردیم که امیدواریم در سال جاری برگزاری این گونه کرسی ها افزایش یابد و همکاری های ما با دبیرخانه به حداکثر ممکن برسد.

او ادامه داد: دانشگاه امام صادق (ع) همواره در تلاش است سطح مطلوب و قابل رقابتی را با سایر دانشگاه های کشور در فضای علوم انسانی و به تدریج در سطوح بین المللی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) به برنامه های پیش روی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در نظر داریم برخی رشته ها را در فضای علوم اسلامی و علوم انسانی افزایش دهیم و دانشجویان و اساتیدمان در افق و سطوح بالاتر بتوانند هر دو مبحث را پیش ببرند.

حجت الاسلام مهدوی کنی همچنین گفت: این دانشگاه برای ارائه محتوای بیشتر تلفیقی و ایجاد مجموعه های قابل قبول و عمیق در فضای علوم انسانی – اسلامی و حل مسئله، با موسسات و مراکز متعددی همکاری دارد تا دانشجو با مسائل مختلف به شکلی عمیق تر آشنا شود.

او گفت: دانشجویان ما با فضای بسیار خوب دفتر همکاری دانشگاه و فضای اداری علمی و همچنین فضاهایی که نیازمند ارائه راه حل هایی برای مسائلی در زمینه علوم انسانی است در ارتباطند تا بتوانند در فضای دانشگاه به حل مسئله بپردازند.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه گفت: علاوه بر پایان نامه ها و کتب تولید شده و همچنین گزارش های پژوهشی ارائه شده، حجم زیادی از آن ها معطوف به مسائل موجود در دستگاه های رسمی کشور است که این مسئله ان شاءالله یک نوع واقع بینی و ذهنیتی را برای تولید فکر و الگوی مناسب بومی در میان اساتید و دانشجویان پدید خواهد آورد.

او گفت: این دانشگاه در این زمینه ها علاوه بر نگاه کاربردی، نگاه نظری هم دارد که نظریه ها هم دور از کاربردهای ما نیست و تمام تلاشمان را می کنیم تا ارتباطی میان نگاه های نظری و کاربرد آن ایجاد شود.

20104

کد خبر: 640489

وب گردی

وب گردی