سومین زوج نابارور از عشایر گتوند  باطرح «برکت خانواده» صاحب فرزند شدند

یک زوج نابارور از عشایر گتوند شهرستان شوشتر پس از سال‌ها انتظار برای داشتن فرزند، در اجرای طرح «برکت خانواده» صاحب فرزند پسر شدند.

به گزارش ایسکانیوز بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از دی ماه سال 93 اجرای طرح «برکت خانواده» را با هدف پوشش هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور در مناطق محروم کشور آغاز کرده است و روز شنبه نوزاد سومین زوج از طرح «برکت خانواده» در بیمارستان الهادی شوشتر دیده به جهان گشود.

این زوج پس از 6 سال انتظار و با درمان ناباروری اکنون صاحب فرزند شده‌اند. تمامی هزینه‌های درمان و هم‌چنین هزینه‌های زایمان از سوی بنیاد برکت پرداخت شده است.

پدر این نوزاد از عشایر محروم روستای «کتک اندیکا» گتوند شوشتر است و پیش از این، توانایی پرداخت هزینه‌های درمان برای داشتن فرزند را نداشته اما با کمک بنیاد برکت اکنون صاحب اولین فرزند خود شده است.

محمدصادق هزار دستان مدیر اجرایی بیمه برکت خوزستان وابسته به بنیاد برکت در این‌باره گفت: طرح «برکت خانواده» به همت بنیاد برکت برای درمان ناباروری زوج‌های نابارور در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان اجرایی شده است.

او گفت: زوج‌های روستایی نابارور در مناطق محروم استان خوزستان از طریق معرفی مراکز بهداشت یا بیمارستان امام خمینی‌ (ره) اهواز به بنیاد برکت معرفی می‌شوند و تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند. بر همین اساس تاکنون تعداد 400 زوج در استان خوزستان تحت پوشش طرح «برکت خانواده» برای درمان قرار گرفته‌اند.

گفتنی است نخستین نوزادان حاصل از اجرای طرح «برکت خانواده» بنیاد برکت که در اجرای فرامین مقام معظم رهبری با هدف تحکیم خانواده و پوشش هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور در مناطق محروم کشور انجام می‌شود، در اواخر سال 94 در روستاهای سبحانیه‌ سوسنگرد در استان خوزستان و کرقند قاین در استان خراسان جنوبی متولد شدند.

در این طرح، بنیاد برکت با تشکیل کارگروهی مشترک با واحد خانواده‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به طراحی و تهیه‌ی دستورالعمل نحوه‌ی شناسایی و ارجاع زوج‌های نابارور ساکن در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان روستایی و معرفی آن‌ها به مراکز معتبر درمان ناباروری نموده و تمامی هزینه‌های تشخیصی و درمانی آن‌ها از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پرداخت می‌شود.

در این راستا تاکنون برای حدود 1800 نفر که از مراکز مختلف بهداشتی و درمانی استان‌ها، واحدهای مددکاری بیمارستان‌ها، کمیته امداد امام(ره)، سازمان بهزیستی و سایر مراکز خیریه‌ی مردم‌نهاد معرفی شده‌اند، پرونده تشکیل شده و از این تعداد 750 زوج برای انجام اقدامات درمانی به مراکز درمانی طرف قرارداد معرفی شده‌اند.

بنیاد برکت تاکنون این طرح را در 10 استان کشور شامل خوزستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران و گلستان اجرایی کرده است.

105105

کد خبر: 640527

وب گردی

وب گردی