افراشته :حضور جهانگیری، علوی، ظریف و نوبخت در نشست منتخبین مجلس دهم /از نمایندگان دوره نهم در پایان جلسه رسمی 4 خرداد قدردانی می شود

معاون اجرایی ریاست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشست روز شنبه، از شخصیت های تراز اول در دولت از جمله جهانگیری، ظریف، علوی و نوبخت دعوت به عمل آمده است. همچنین عزیزانی از شورای نگهبان در همایش حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ، علی افراشته در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه 13 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم شروعی برای اقدامات جدی تر در خصوص حل مسائل کشور باشد.

معاون اجرایی دستگاه قانونگذاری کشور ادامه داد: تشکیلات اداری مجلس شورای اسلامی نقش پشتیبانی از نمایندگان در امر قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارد تلاش ما همواره بر این بود که در 1460 روز فرصت خدمتگزاری را برای ریل گذاری مسائل کشور به درستی پشتیبانی کنیم.

اختتامیه مجلس نهم روز چهار خرداد برگزار می شود

وی با بیان اینکه مجلس دوره نهم با 1460 روز فرصت خدمتگزاری 4 خرداد 1395 به پایان خواهد رسید گفت: ریاست مجلس و هیأت رئیسه برای تقدیر از نمایندگان دوره نهم در پایان جلسه رسمی 4 خرداد مراسمی را برگزار خواهند کرد که به اطلاع رسانه ها خواهد رسید.

افراشته در خصوص افتتاحیه مجلس دهم اظهار داشت: برای افتتاحیه مجلس آینده که 8 خرداد خواهد بود با استفاده از تجربه ادوار گذشته و متکی بر مدیریت دانش برنامه هایی خواهیم داشت این مجموعه حدود 100 صفحه برنامه ریزی کرده است که تحت عنوان برنامه اجرایی ستاد برگزاری افتتاحیه دهمین دوره مجلس مطرح خواهد شد.

معاون اجرایی ریاست مجلس عنوان کرد: این برنامه به استحضار دکتر لاریجانی ریاست مجلس رسیده است ایشان برنامه را مطالعه و دستوراتی برای اجرای آن صادر کرده است.

برنامه ریزی برای همایش فرایند قانونگذاری، الزامات و راهکارها

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با اتکا به تجربه و استفاده از مدیریت دانش برنامه ای برای افتتاحیه داشته باشیم تا در تاریخ مجلس ماندگار شود البته برای شروع این دوره مجلس برنامه هایی در نظر گرفته شده که سه بخش دارد برنامه های قبل از شروع، برنامه های حین دوره و برنامه بعد از شروع دوره.

افراشته تأکید کرد: باید در جریان این نکته قرار گیرید که وقتی مجلس وارد دستور کار می شود نباید 1460 روز فرصت را مشغول مسائل ابتدایی که قبل از شروع مجلس باید انجام شود کرد بنابراین قبل از شروع مجلس نمایندگان جدید را باید با فرایند قانونگذاری، آیین نامه داخلی، ساز و کار اداری مجلس، نحوه تشکیل کمیسیون ها و شعب، آشنایی دیپلماسی پارلمانی، حضور نمایندگان در شوراهای مدنظر در قانون و مسائل دیگر آشنا کنیم.

معاون اجرایی ریاست مجلس با بیان اینکه این وظایف بخشی از برنامه هایی است که باید توسط هیأت رئیسه، معاون قوانین، معاون نظارت و معاون اجرایی انجام شود گفت: از بهمن ماه سال گذشته برنامه ها طراحی شده و آماده اجرا است در دوره گذشته نیز چنین کاری صورت گرفته بنابراین مسبوق به سابقه است.

وی ادامه داد: برداشت من که دو دوره مسئولیت اجرایی دستگاه قانونگذاری را بر عهده دارم این است که معاونت اجرایی به عنوان تشکیلاتی که نمایندگان را در مسائل استراتژی پشتیبانی می کند حرکتی را به نحوی تنظیم کنیم تا برای نمایندگان فرصتی معادل 1460 روز برای پرداختن به مسائل اصلی کشور از جمله سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود تا اقدام وعمل در این موضوع صورت گیرد و همچنین موضوع اشتغال فراهم شود.

افراشته با بیان اینکه اگر تشکیلات اداری ساز و کارها را قبل از مجلس به درستی فراهم نکند 1460 روز صرف موضوعات ابتدایی خواهد شد.

وی ادامه داد: چنین موضوعی با مدیریت زمان در تعارض خواهد بود بنای ما این است که فرصت سازی کنیم تا نمایندگان لحظه های 1460 روز را به مسائل کشور بپردازند بخشی از این فرصت سازی در شروع دوره و مربوط به جلسه آموزشی و هم اندیشی است که تحت عنوان همایش فرایند قانونگذاری، الزامات و راهکارها روز شنبه برگزار می شود.

حضور جهانگیری، علوی، ظریف و نوبخت

معاون اجرایی ریاست مجلس با بیان اینکه شنبه آینده از 8.30 صبح منتخبین مجلس دوره دهم در نشستی در مجلس قدیم حاضر خواهند شد گفت: در آغاز این جلسه در خدمت شخصیت های تراز اول کشور در دولت از جمله دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری خواهیم بود. وی آخرین وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور را تبیین خواهد کرد.

افراشته ادامه داد: همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور با حضور در این نشست آخرین وضعیت دیپلماسی کشور و موضوع خاص برجام را مطرح می کند. در این نشست محمود علوی وزیر اطلاعات مسائل امنیتی کشور را گزارش می دهد تا نمایندگان از آخرین اطلاعات این حوزه با خبر شوند.

وی با بیان اینکه محمدباقر نوبخت نیز در نشست روز شنبه حضور خواهد داشت گفت: معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص بودجه سال 1395، برنامه توسعه کشور و برنامه ششم اطلاعاتی را در اختیار نمایندگان قرار می دهند.

به گفته افراشته وزرای دیگر نیز در این جلسه حضور دارند همچنین از برخی از اعضای شورای نگهبان نیز برای شرکت در همایش روز شنبه دعوت به عمل آمده است.

معاون اجرایی ریاست مجلس ادامه داد: با ارائه توضیحاتی که در خصوص برنامه داشتیم امیدواریم موفق شویم در مسیر تقویت منافع ملی و آرمان های انقلاب گام برداریم و فضای رفاقت، صمیمیت، همدلی و همزبانی در پارلمان کشور شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس دوره دهم ادامه مسیر ادوار گذشته را طی خواهند کرد و امیدواریم عطر نمایندگانی مانند شهید مدرس در مجلس دهم به مشام برسد. مجلس مردمی را ببینند و مشاهده کنند که خدمات آنان برای حل مشکلات کشور به درستی ریل گذاری شده باشد.

تعیین تکلیف برای حضور خبرنگاران در همایش

معاون اجرایی ریاست مجلس در خصوص حضور خبرنگاران در همایش روز شنبه گفت: تعیین تکلیف برای حضور رسانه ها در این جلسه را بر عهده آقای کیایی مدیرکل روابط عمومی مجلس قرار دادیم و براساس تصمیم گیری ایشان حضور رسانه ها تعیین تکلیف میشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گردهمایی کلیه منتخبین دوره دهم مجلس به منظور آشنایی با آخرین شرایط اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور و تحولات منطقه ای و همچنین چگونگی آغاز به کار دوره دهم و نیز رسیدگی به امور کاری منتخبان محترم مجلس شورای اسلامی و گزارش روند آغاز به کار مجلس جدید، روز شنبه- 18 اردیبهشت –با حضور مسئولان دولت، شورای نگهبان و برخی دیگر از نهادها در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان پاستور، از هشت و نیم تا 5 عصر برگزار می شود.

203/201

کد خبر: 640537

وب گردی

وب گردی