اکران مستند «سفر زمان» جدیدترین ساخته «ترنس مالیک»

نسخه‌ای از فیلم « سفر زمان» که «ترنس مالیک» از اواخر دهه 1970 میلادی درگیر ساخت آن بوده است به زودی در سینماها اکران می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،‌ هنگامی که فیلم «سفر زمان» جدیدترین ساخته سینمایی «ترنس مالیک» در فهرست فیلم‌های امسال جشنواره کن دیده نشد بسیاری نامید شدند اما علاقه‌مندان به سینمای این کارگردان صاحب سبک و گزیده‌کار آمریکایی به انتظار طولانی برای دیدن آثار او عادت دارند.

پنج سال طول کشی که «مالیک» پس از ساخت فیلم «زمین‌های لم‌یرزع» فیلم دومش را تحت عنوان «روزهای بهشت» مقابل دوربین ببرد و 20 سال دیگر طول کشید تا وی سومین فیلم خود را راهی سینما کند اما حالا قرار است مستند «سفر زمان» که از اواخر دهه 1970 میلادی در مرحله تولید قرار داشته از تاریخ 7 اکتبر 2016 اکران شود.

در توصیف این مستند آمده است: "«سفر زمان» تجلیلی از زمین است که تمام زمان را به تصویر می‌کشد، از تولد جهان تا سقوط نهایی آن. در این مستند به تمام چیزهایی پرداخته می‌شود که به معجزه پیش از ما انجامید. علم و روح، تولد و مرگ، کیهان بزرگ و باشکوه و سیستم‌های بسیار کوچک سیاره ما- این تمام چیزهایی است که در بلندپروازانه‌ترین فیلم «ترنس مالیک» گردهم آمده است".

در نسخه 40 دقیقه‌ای از این مستند که با فیلم برنده نخل طلای «درخت زندگی» محصول 2011 از لحاط مضمونی مرتبط است، «برد پیت» راوی خواهد بود اما در نسخه کامل روایت بر عهده «کیت بلانچت» دیگر بازیگر سرشناس هالیوودی است.

به گزارش «ایندی وایر»، «انیو موریکونه» آهنگساز برنده اسکار ایتالیایی ساخت موسیقی مستند «سفر زمان» را بر عهده خواهد داشت که برای دومین بار پس از فیلم «روزهای بهشت» با «ترنس مالیک» همکاری داشته است.

فیلم‌های «زمین‌های لم‌یزرع» (1973)، «روزهای بهشت» (1978)، «خط باریک سرخ» (1998)، «درخت زندگی» (2011) و «به سوی شگفتی» (2012) در کارنامه سینمایی ترنس مالیک به عنوان یک سینماگر خاص، کم‌کار و طبیعت‌گرای آمریکایی دیده می‌شود که فیلم «درخت زندگی» نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را در سال 2011 برای او به ارمغان آورد.

او در طول چندین دوره کار سینمایی، فقط یک فیلم کوتاه و پنج فیلم بلند سینمایی ساخته‌ است. بسیاری از منتقدان سینما، کارهای او به ویژه دو فیلم «زمین‌های لم‌یزرع» و «روزهای بهشت» را شاهکار سینمایی می‌دانند.

او برای فیلم «خط باریک سرخ» علاوه‌ بر خرس طلای جشنواره برلین، نامزد دریافت جایزه اسکار در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز شد.

505502

کد خبر: 640552

وب گردی

وب گردی