کارگاه‌های آموزش تیترنویسی در نمایشگاه کتاب

پنج کارگاه آموزش تیترنویسی برای خبرنگاران، در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب، برپا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین کارگاه مهارت‌افزایی خبرنگاران حوزه‌ی کتاب - با عنوان «تیترنویسی» - با حضور دکتر مجید رضائیان برگزار خواهد شد. در این کارگاه آموزشی که از ساعت 14 تا 15:30 روز چهارشنبه - 15 اردیبهشت - به کوشش کمیتۀ فعالیت‌های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا می‌شود، موضوعاتی مانند تکنیک‌های تیترنویسی، هم‌آوایی، واژه‌گزینی مطلوب، واژه گزینی منفی، واژه گزینی کلیشه ای، واژه گزینی اصطلاحات عامیانه، واژه گزینی خطابی، کنایه، جناس، استعاره، استقبال شعری و استقبال ضرب المثل به خبرنگاران آموزش داده خواهد شد.

این کارگاه‌ها روز پنج شنبه، 16 اردیبهشت از ساعت 11 تا 13 با حضور دکتر علیرضا کتابدار، مؤلف کتاب «روزنامه نگاری آنلاین» با موضوع «خبرنگاری فضای آن لاین» دنبال خواهد شد.

سومین کارگاه این کمیته به «عکاسی خبری» اختصاص دارد که با حضور محمود عبدالحسینی، عکاس پیشکسوت در روز جمعه 17 اردیبهشت از ساعت 11 تا 13 برپا می شود.

همچنین در روز شنبه 18 اردیبهشت کارگاه «ویراستاری و مدیریت اخبار» با حضور دکتر احمد توکلی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 11 تا 13 برگزار می شود.

آخرین کارگاه آموزشی روز پنجشنبه، 23 اردیبهشت از ساعت 14 تا 30: 15 به موضوع «نقدنویسی کتاب در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها» اختصاص دارد. تدریس این کارگاه را رسول آبادیان، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بر عهده دارد.

این کارگاه‌های آموزشی توسط بخش رسانه‌ی کتاب در سرای کتابنما در محل سالن کمیتۀ فعالیت های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

505502

کد خبر: 640566

وب گردی

وب گردی