حجت الاسلام انصاری:  از دید دولت  نمایندگان زن مجلس ۱۸ منهای 1 نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهورگفت: از دید دولت و رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ نفر منهای ۱ .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت مقام معلم که پیش از ظهر امروز در شهرستان چهاردانگه برگزار شد با اشاره به اینکه خانم‌ها در مجلس آینده باید یک سوم کرسی‌های مجلس را هدفگذاری کنند، اظهار داشت: از دید دولت و آقای رئیس جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ نفر منهای ۱.

وی افزود: نمایندگانی به تایید شورای نگهبان می‌رسند و مردم به آنها رای می‌دهند، از اینجا به بعد طبق آیین‌نامه داخلی مجلس که قوی‌ترین قانون است و همچنین براساس ماده ۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به اسناد و اعتبارنامه داوطلبان پس از انتخاب شدن برعهده مجلس است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: امام(ره) بار‌ها تاکید داشتند که مجلس در بررسی اعتبارنامه‌ها دقت کند و خود بنده ۴ دوره در مجلس حضور داشتم و در این رابطه مجلس و کمیسیون تحقیق مجلس باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و تصمیم‌گیری کند چرا که منتخبان مردم را فقط منتخبان مردم (مجلس) می‌توانند تعیین تکلیف کنند بنابراین نمایندگانمردم اعتبارنامه‌ها را بررسی می‌کنند و اگر در جایی مسئله‌ای بود مجلس تصمیم‌گیری می‌کند. این روند پیش از این سابقه داشته است.

203/201

کد خبر: 640571

وب گردی

وب گردی