تونل قطار شهری مشهد دچار ریزش نشده؛ زمین نشست کرده است/قنات‌های بالای تونل عامل ریزش

تونل در حال احداث خط دوم قطار شهری مشهد حوالی خیابان کوهسنگی ۱۰ مشهد ریزش کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، تونل در حال احداث خط دوم قطار شهری مشهد دقایقی قبل حوالی خیابان کوهسنگی 10 مشهد ریزش کرد.

مدیر روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: تونل خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس دچار ریزش نشده و حادثه پیش آمده به علت نشست زمین بوده است، دلیل این اتفاق بارندگی اخیر یا وجود قنات‌ها در بالای تونل بوده است.

مهدی رضوی‌کیا در این باره گفت: تونل خط 2 قطار شهری مشهد ‌دچار ریزش نشده است و حادثه پیش آمده به‌علت نشست زمین بوده است و دلیل این اتفاق نیز بارندگی اخیر یا وجود قنات‌ها در بالای تونل بوده است.

مدیر روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ‌افزود: خسارات احتمالی این حادثه هنوز در حال بررسی است اما قطعاً خسارت جانی نداشته‌ایم و خسارت مالی نیز در حال بررسی است.

رضوی کیا تاکید کرد: حادثه پیش آمده ارتباط مستقیم با قطار شهری ندارد، تونل خط 2 قطار شهری مشهد 20 متر زیر زمین است و نشست پیش آمده در خاک‌های بالای تونل اتفاق افتاده است.

در ادامه رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: نیمی از بدهی‌های دوره گذشته مدیریت شهری در ۲ سال گذشته پرداخت شده است.

علی‌اصغر نخعی‌راد ادامه داد: در 2.5 سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در حاشیه شهر با حمایت امام جمعه مشهد و شورای شهر توسط شهرداری مشهد صورت پذیرفته و نماد بارز آن توجه ویژه به پروژه قطارشهری است چرا که مقصد و ایستگاه‌های مهمی از خط 2 قطار شهری در مناطق کم‌برخوردار واقع شده است.

او افزود: به همت والای پرسنل شرکت قطار شهری مشهد مسیر توسعه، ایستگاه پارک ریحانه به بهره‌برداری رسید و پس از عملیات ریل‌گذاری خط 2 قطار شهری، فاز نخست این خط در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو کمیسیون ویژه خطوط قطار شهری مشهد تاکید کرد: درحال حاضر حفاری خط 3 قطار شهری مشهد از محل میدان فردوسی از یک طرف آغاز شده و حفاری سمت دیگر در ماه‌های آینده آغاز به‌کار خواهد کرد، همچنین مطالعات و بررسی‌های خط 4 قطارشهری آغاز شده تا پس از رفع نقایص احتمالی به اجرا در درآید.

20106

کد خبر: 640676

وب گردی

وب گردی