دکتر میرزاده: توسعه رشته‌های چندنظمی در حوزه پزشکی با همکاری حوزه پزشکی و حوزه علوم و مهندسی دانشگاه

مراسم بزرگداشت روز معلم و دومین جشنواره آموزشی واحد پزشکی تهران صبح امروز با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بیمارستان بوعلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز معلم گفت: مقوله علم و دانش، سنجه و شاخصی برای ارزشیابی و فضیلت‌سنجی انسان‌هاست.

وی درخصوص اهمیت کسب علم و دانش بیان کرد: خداوند پس از خلقت انسان، به خاطر خلق یک موجود زنده به خود تبریک نگفت بلکه به دلیل پیچیدگی‌های انسان و حامل علم بودن او، به خود تبریک گفت. مهمترین هدیه خداوند به انسان، علم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این دانشگاه به طور اعم و در حوزه پزشکی به طور اخص سرمایه‌های ارزشمندی وجود دارند، گفت: یکی از این سرمایه‌ها، دکتر سیدمحمود طباطبایی است که سرمایه ای ملی برای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با حضور ایشان و قبول مسئولیت حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، طی دو سال و نیم گذشته بالندگی این حوزه و توسعه کیفی و کمی آن به وضوح قابل مشاهده و اندازه گیری است. مطالعه سوابق دکتر طباطبایی حاکی از آن است که وی همواره در مسند امور مهم و بزرگ حوزه پزشکی کشور قرار داشته و در این حوزه نقش آفرینی موثری داشته است.

میرزاده با اشاره به افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی در زاهدان گفت: بسیار خرسندیم که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در مناطق محروم کشور نیز به ارائه خدمات آموزشی و پزشکی بپردازد. البته در این مسیر رشد و توسعه، نباید از خدمات مدیران سابق این حوزه غفلت کرد. دکتر یحیوی از موسسان واحد پزشکی منشأ خدمات بسیاری بوده است.

وی درخصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کمی و کیفی حوزه پزشکی تصریح کرد: سعی دانشگاه این است که در تمامی رشته‌ها به عنوان یک نماد برتر فعالیت کند. به نظر می‌رسد در حوزه پزشکی با توجه به اقبال عمومی جامعه، این استعداد بیشتر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر حمایت‌های بی دریغ خود و هیات امنای مرکزی در مسیر توسعه کیفی حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: خوشبختانه این واحد طی دو سال و نیم گذشته، در حوزه آموزشی و عمرانی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ارتقای استانداردهای آموزشی در حوزه پزشکی است، افزود: برای رسیدن به این هدف، طبق سند راهبردی دانشگاه، اعتبارات قابل توجهی در بخش جاری و عمرانی تخصیص یافته است.

دکتر میرزاده اظهار داشت: همانگونه که ویژگی آینده نگری آیت الله‌هاشمی، وی را به یک نماد مقبول تفکر اجتماعی تبدیل کرده، سعی ما باید بر این باشد که دانشگاه آزاد اسلامی را نیز به یک نماد مقبول علمی تبدیل کنیم که هم‌تراز دانشگاه‌های برتر ملی و بین المللی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص راه اندازی و تجهیز بیمارستان فرهیختگان گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این بیمارستان اختصاص یافته که تاکنون 30 میلیارد تومان آن هزینه شده است و باقی آن نیز تأمین شده و کار تجهیز بیمارستان در دست اقدام است.

وی با ارائه پیشنهاد توسعه رشته‌های چندنظمی در حوزه علوم پزشکی گفت: واحد تهران مرکزی زیربناهای بسیار مناسبی برای ایجاد رشته‌های چندنظمی دارد که دانشمندان دو واحد پزشکی و تهران مرکزی، شورای راهبردی برای توسعه این رشته تشکیل شده و اعتبارات لازم هم فراهم شده است.

20101

کد خبر: 640678

وب گردی

وب گردی