افتتاح مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار واحد سمنان توسط دکتر واشقانی فراهانی

مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار امروز در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در آیین افتتاح مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رویکرد جدید دانشگاه، دارای جایگاه خاصی هستند و با توجه به تاسیس پژوهشکده مرکزی دانشگاه که اخیرا اساسنامه آن توسط هیات امنا دانشگاه در هفته گذشته به تصویب رسیده است، مراکز تحقیقاتی بخشی از شبکه سراسری آزمایشگاهی دانشگاه خواهند بود.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی هدف از ایجاد مراکز تحقیقاتی در واحد های دانشگاهی راگام برداشتن در جهت توسعه علم و فناوری در کشور برشمرد و افزود: مراکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پاسخگویی به نیاز‌های علمی و پژوهشی کشور با تمرکز بر موضوعات ویژه و تخصصی با هدف حل مشکلات جامعه و کشور در کنار کسب درآمد برای دانشگاه ایجاد شده است.

وی افزود: در نتیجه پژوهش های دانشگاه هم باید بتواند نیاز های جامعه را پاسخ دهد و هم زمینه خلق دانش فنی و فروش آن به صنایع و در نهایت کسب درآمد و خودکفایی دانشگاه از وابستگی صرف به شهریه دانشجویی باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سپس با اشاره به مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار در واحد سمنان گفت:« این مرکز که امروز برای افتتاح آن به سمنان سفر کردیم یکی از مهمترین مراکز دانشگاه آزاد اسلامی از نظر برنامه پژوهش و فناوری دانشگاه است. با توجه به اینکه موضوع انرژی یکی از مهمترین ارکان توسعه در جهان امروز به شمار میآید و همانگونه که تامین انرژی می کنیم باید به فکر حفظ محیط زیست نیز باشیم. بر این اساس استفاده از انرژی‌های نو امروزه به عنوان یکی از پررونق ترین انرژی‌های جهان محسوب می‌شود که با توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل‌های بالای واحد سمنان چه به لحاظ حیات علمی مجرب و چه تجهیزات پیشرفته از طرف شورای مرکزی دانشگاه به عنوان مرکزی برای کار بر روی این موضوع تشخیص داده شد و امروز شاهد راه‌اندازی این مرکز هستیم.»

واشقانی فراهانی ابراز امیدواری کرد مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بتواند با نشان دادن توانمندی‌های خود در کوتاه مدت جزو شبکه آزمایشگاهی پژوهشکده مرکزی دانشگاه قرار گیرد.

شایان ذکر است مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال و تجهیزاتی نظیر دوربین تصویربرداری حرارتی، آنالیزور گاز، مگنتومتر و لوکس متر با هدف ممیزی انرژی، استفاده و بکارگیری انرژی‌های تجدید پذیر ، با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، جمعی از مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری و روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان راه‌اندازی شد.

20101

کد خبر: 640691

وب گردی

وب گردی