آیت‌الله هاشمی: منشأ گروه‌های تروریستی وهابی‌ها هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از چرایی و چگونگی تمایل جوانان کشورها برای پیوستن به گروه‌های تروریستی، گفت: منشأ گروه‌های تروریستی وهابی‌ها هستند ولی به خاطر یأس از آینده و با توجیه انتقام از استعمار و استبداد این جوانان به تروریست‌ها می‌پیوندند، در حالی که این گروه‌ها ضلع سوم آن مثلث شوم هستند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار آقای دکتر رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با بیان این مطلب که «دنیای اسلام در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می برد»، گفت: مسلمانان به خاطر آشفتگی های سیاسی، از مهمترین مسئله مسلمانان، یعنی فلسطین، غفلت کرده‌اند و به جای دفاع از آرمان‌های فلسطین، با همدیگر می‌جنگند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اوضاع مسلمانان در کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان، بحرین، عربستان، پاکستان، مصر، تونس و... ، گفت: هیچ وقت فلسطین این قدر در دنیای اسلام مظلوم نبوده که خواسته همیشگی صهیونیست‌ها بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شکل‌گیری، توسعه و تشدید تروریسم حاد را نتیجه اختلافات قومی و مذهبی کشورهای اسلامی دانست و گفت: خوف از گسترش دامنه اقدامات تروریست‌ها، دنیا را فرا گرفته که تا اندازه‌ای این ترس بجاست، چون دیر یا زود در سراسر دنیا منتشر می‌شوند.

وی با اشاره به حضور هواداران داعش در آسیای میانه، قفقاز و حتی در روسیه که اعلام کرده است 700 هزار هوادار در آن کشور هستند، افزود: بعید نیست که جنگ جهانی سوم از این نوع باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از چرایی و چگونگی تمایل جوانان کشورها برای پیوستن به گروه‌های تروریستی، گفت: منشأ گروه‌های تروریستی وهابی‌ها هستند ولی به خاطر یأس از آینده و با توجیه انتقام از استعمار و استبداد این جوانان به تروریست‌ها می‌پیوندند، در حالی که این گروه‌ها ضلع سوم آن مثلث شوم هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراموشی مسایل فلسطین را یکی از نتایج تنازعات مسلمانان دانست و گفت: اسرائیل با سوء استفاده از شرایط بد مسلمانان، بهترین زمان را برای اجرای برنامه‌های شوم توسعه‌ای خویش پیدا کرده است.

ایشان با تأکید بر این نکته که «در همین شرایط مردم فلسطین عرصه را بر اشغالگران تنگ می‌کنند»، گفت: جوانانی که در خانواده‌های آواره فلسطینی بزرگ شده‌اند و شهادت را سعادت خویش برای دفاع از اسلام و وطن می‌دانند، بهترین سرمایه برای تداوم جهاد و مبارزه هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به هزینه‌های گزافی که کشورهای عربی برای نابودی منابع اقتصادی و خانه‌های مردم در دیگر کشورها، مانند سوریه و یمن می‌کنند، گفت: اگر این سرمایه در مبارزه با اشغالگران قدس به کار می‌رفت، جهان اسلام شاهد اوضاع واقعاً نگران کننده آوارگان در اردوگاه‌ها، مخصوصاً اردوگاه یرموک نبود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «بخشی از غربی‌ها علی‌رغم ادعاها، نیات خیری برای حضور در کشورهای اسلامی و کمک ندارند»، گفت: به عنوان نمونه این کشورها، به ویژه آمریکا تأمین امنیت و مبارزه با مواد مخدر را اهداف خود برای اشغال افغانستان معرفی می‌کردند که پس از سال‌ها، هم نا امنی در افغانستان بیداد می‌کند و هم کشت مواد مخدر چند برابر شده است.

وی با تأکید بر این نکته که «در چنین شرایطی، گرو‌ه‌های تروریستی شکل می‌گیرند و گسترش می‌یابند»، گفت: علاوه بر القاعده، طالبان و وهابی‌ها و داعش، امروزه گروه‌هایی چون بوکوحرام در آفریقا ایجاد شده‌اند که در یک اقدام جنایتکارانه 200 دختر را به جرم تحصیل ربودند که هنوز سرنوشت نامعلومی دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به دفاع آرمانی انقلاب اسلامی از فلسطین و حتمی بودن تحقق وعده‌های خداوندی، گفت: روزی را می‌بینیم که اشغالگری به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تحسین مقاومت‌های مردم فلسطین و مجاهدت‌ها و مبارزات گروه‌های فلسطینی، گفت: پیروزی و شهادت، همان «احدی الحسنین» است که سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

ایشان پیروزی‌های مردم غزه در مقابل ارتش مجهز رژیم اشغالگر قدس را مصداق نصرت الهی دانست و گفت: فلسطین برای مسلمانان، میدانی خالص برای جهاد و مبارزه است و امیدواریم دنیای اسلام از خواب غفلت بیدار شوند، دست از برادرکشی بردارند و با تفرقه‌ها بیش از این به صهیونیست‌ها خدمت نکنند.

آقای دکتر رمضان عبدالله نیز در این دیدار با بیان این جمله که «حامل سلام‌ها و درودهای مردم و گروه‌های جهادی خدمت حضرت‌عالی هستم»، گفت: مجاهدان فلسطینی ارادتی خاص به حضرت‌عالی دارند و سفر ما به ایران، بدون دیدار شما، سفری ناقص است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به دیدار خویش با رهبری معظم انقلاب و جمله آیت‌الله خامنه‌ای که «دفاع از فلسطین را دفاع از اسلام می‌دانیم»، گفت: با توجه به ایدئولوژی‌های جمهوری اسلامی، ما نیز دفاع از ایران را دفاع از اسلام می‌دانیم.

وی دفاع از نظام اسلامی ایران را از اوجب واجبات هر مسلمان دانست و گفت: این نظام در غفلت غربی‌ها و برای اولین بار در جامعه بین‌المللی ایجاد شد.

آقای دکتر رمضان عبدالله با ارائه گزارشی از آخرین تحولات مسایل فلسطین، گفت: با توجه به اتفاقات چند سال اخیر در کشورهای اسلامی، اسرائیل فکر می‌کند که کسی مزاحم او نمی‌شود که هر چه دلش می‌خواهد، به مردم مظلوم فلسطین ظلم می‌کند.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت خودگردان و فتح، گفت: هنوز نوار غزه در محاصره است که طی 10 سال گذشته سه جنگ با اسرائیل داشت.

وی با تشریح وضعیت مصر و سیاست‌های متناقض مسؤولان آن کشور در سال‌های اخیر و با تأکید بر این نکته که «هیچ یک از کشورهای عربی حامی انتفاضه مردمی نیستند»، گفت: در این شرایط می‌بینیم جمهوری اسلامی تنها کشور حامی انتفاضه و خانواده‌های شهدای مظلوم است.

آقای رمضان عبدالله با اشاره به هیاهوی تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس در خصوص حمایت ایران از خانواده‌های شهدای فلسطینی، گفت: ایران براساس احساسات انسانی اعلام کرده که خانه‌های ویران شده شهدای فلسطینی را می‌سازد و دشمنان این اقدام انسانی و اسلامی را سیاسی جلوه می‌دهند و علیه آن تبلیغ می‌کنند.

201/201

کد خبر: 640699

وب گردی

وب گردی