یادداشت تفاهم همکاری های شیلاتی ایران و کره جنوبی امضا شد

«محمود حجتی» وزیر جهادکشاورزی ایران و «یونگ بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی یادداشت تفاهم همکاری های شیلاتی در زمینه های تبادل تکنولوژی، مدیریت ذخایر، تحقیقات و سرمایه گذاری های مشترک را در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در کاخ سعدآباد تهران امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت جهادکشاورزی، به موجب این سند، روابط و همکاری های ایران و کره جنوبی در بخش شیلات، به ویژه در حوزه های تبادل تکنولوژی، مدیریت ذخایر، تحقیقات، سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مشترک گسترش می یابد.
همچنین یادداشت تفاهم همکاری های ایران و کره جنوبی در زمینه جنگل داری نیز بعدازظهر امروز بین طرفین امضا خواهد شد.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی عصر دیروز(یکشنبه) وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند و هیاتی متشکل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور، وی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم استقبال رسمی همتای کره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
امروز (دوشنبه ) در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران، مسئولان ذیربط دو طرف، 19 سند همکاری امضا کردند؛ همچنین قرار است اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو کشور امضا شود.
ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.
همچنین بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

401/601

کد خبر: 640738

وب گردی

وب گردی