مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از استادان دانشگاه در واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد

به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم مراسمی با حضور سیدفرج الله موسوی رئیس واحد، اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از استادان و اعضای هیأت علمی در سالن خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد.

سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: معلم اصلی ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود و هیچ چیزی جایگزین آن نمی شود، بنابراین تجلیل از استادان یک امر ضروری است.

موسوی با اشاره به آیه شریفه: «اقراء باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم» بیان کرد: خداوند در این آیه خود را معلم انسانها می داند، پس معلم اول خداوند تبارک و تعالی است و این گونه خداوند متعال در قرآن کریم به مقام والای معلمی ارج نهاده است.

این مقام دانشگاهی در ادامه با بیان اینکه تعلیم و تعلم، از شئون الهی است و معلم ایمان را به بشر می آموزد و آن را بر لوح جان و ضمیرهای پاک، حک می کند و سیاهی جهل را از دل ها می زداید گفت: دغدغه معلم، همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش ها و کرامت های انسانی بچرخد.

رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری در ادامه با یاد آوری جمله ای از دکتر شریعتی که اگر شخصی در جامعه ای معلم خوبی باشد و به شغل دیگری بپردازد در حق کشور و جامعه خود جفا کرده است افزود: معلمی واژه ای است مقدس که پیامبران ما برای عمل به مأموریت خود و ابلاغ وحی به مردم ، این منصب را دارا بوده اند.

وی در ادامه افزود: 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد گرانقدر شهید مرتضی مطهری این عالم بزرگ است که در دوران فشار و اختناق، جهت حاکمیت تفکر اسلامی سالها مجاهدت علمی و فرهنگی را به جان خرید و درخشش آثار و برکات معنوی قلم این شهید بزرگوار همچنان در جهان اسلام و محافل علمی و تحقیقاتی نمود دارد.

دکتر موسوی با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام(ره) به مناسبت شهادت استاد شهید مطهری که فرمودند «مطهری پاره تنم بود» افزود: استاد مطهری لحظه ای از آموختن و فراگیری علم و دانش غافل نگردید و در تمام دوران عمر با برکتش با دقت، سرعت، نظم و تلاشی ستودنی به آموختن علوم اسلامی مشغول بود.

موسوی با اشاره به اینکه شهادت زیبنده و شایسته استاد مطهری بود افزود: استاد مطهری شخصیتی اخلاقی و عرفانی و باتقواییبود که غیر از شهادت برای وی انتظار نمی‌رفت.

موسوی درادامه با تقدیر و تجلیل از زحمات و تلاش های اعضای هیأت علمی دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همت همه معلمان صبور این سرزمین شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان عزیز این خطه از میهن اسلامی باشیم.

موسوی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش و زحمات معاونت فرهنگی و دانشجوئی و مجموعه ایشان در امر برگزاری مراسم روز معلم از حضور همه استادان و شرکت کنندگان در مراسم قدرانی کرد.

در این مراسم دو تن از اساتید در سخنانی ضمن تبریک روز معلم به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در پایان این آئین به رسم یادبود با اهداء لوح تقدیر و هدایائی از اعضای هیأت علمی پیشکسوت و ارتقاء یافته علمی در سال 94 تقدیر شد.

اجرای موسیقی سنتی و برگزاری کارگاه اهمیت فن بیان و زبان بدن توسط دکتر علی پیکری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم به همت معاونت فرهنگی دانشجوئی واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد.

20101

کد خبر: 640763

وب گردی

وب گردی