سردار سلیمانی: دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع از اسلام است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع از دین مبین اسلام است و بر همین اساس امام راحل عظیم الشأن، حفظ نظام را اوجب واجبات دانستند.

به گزارش ایسکانیوز، ‌ سردار قاسم سلیمانی روز سه شنبه در اجلاسیه اصلی اولین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: اسلام، بر همه چیز اعظم است و امام حسین (ع) و دیگر شهدا نیز برای اسلام شهید شدند.
وی ادامه داد: امام راحل، حق بزرگی بر گردن همه ما دارد؛ امام (ره) کاری کردند، کارستان که هیچ عالم و هیچ مرجعی در تاریخ شیعه، قادر نبود کار امام(ره) را انجام دهد.
سردار سلیمانی افزود: امام راحل در اوج ناباوری عده ای، حتی در زمان مخالفت برخی از برجستگان، تاسیس حکومت اسلامی را در فکر می پروراند و در اولین فرصت، به مرحله اجرا گذاشت.
وی بیان کرد: اسلام امروز در جامعه خیلی مهم است، امام(ره) برای بیمه کردن کشور و اسلام مجاهدت های بسیاری کردند و امام (ره) ، اسلام ناب را در چارچوب قامت این ملت کاوش کرد و این ملتی را به آنچه شایسته آن بود، رساند.
سردار سلیمانی یادآور شد: 700 سال تاریخ این کشور، تاریخ حاکمان غیرایرانی است؛ و امام راحل ، دولت و ملت ایران را بیمه کرد.
وی در ادامه سخنانش به طرح این سوال پرداخت که مگر امکان داشت هزاران شهید، بدون انگیزه دین و اسلام، بدون آنکه خانه آنها مورد هجوم قرار گیرد، در کردستان، حلبچه و ... به میدان بروند؟
وی با بیان اینکه امام (ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند، گفت: این هدف، هدف بزرگی بود و اینگونه می شود که فرزندان خانواده هایی همچون خانواده های سه شهید، چهار شهید و ... برای اسلام به شهادت می رسند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که پاسپورت چه اهمیتی دارد، گفت: عزت ما امروز بر هر چیزی ارجحیت دارد چراکه استقلال، یک بعد جغرافیایی نیست؛ استقلال در همه ابعاد و در فرهنگ دینی و موضوعات اقتصادی و فرهنگی ماست.
وی ادامه داد: استقلال، یک بعد ندارد و فقط به تمامیت ارضی بر نمی گردد و به همه تمامیت ها بر می گردد.
وی افزود: به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب بر فرهنگ، سیاست و اقتصاد مراقبت می کنند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفت: به عنوان یک ایرانی و خدمتگزار در این نظام پر افتخار اسلامی، دست همه دست اندرکاران در برگزاری این کنگره را می بوسم؛ کار بسیار شایسته، بالنده و پرافتخاری در شأن شهیدان انجام دادند.
وی با بیان این که بیش از 20 سال از دوران جنگ و دفاع مقدس می گذرد، اظهار کرد: هنوز جامعه ما متاثر از آن روزهاست؛ گنجی که سال های متمادی ملت ما را ثروتمند خواهد کرد؛ گنج جنگ، گنج بی همتایی است که درهای ذی قیمتی در آن وجود داشت که بایستی کاوش و به جامعه معرفی شود.
سردار سلیمانی با بیان این مطلب که قدر مسلم در این جمع دو قشر یکی خائف و دیگری شائق حاضرند، خاطرنشان کرد: خائف اینکه عاقبت خود من است و شائق که دنباله رو شوق شهیدان است و مانند بچه های کبوتر، دانه های معرفت را از شهیدان بیاموزد و توشه راه خود کند.
وی بیان داشت: آنچه که ما دیدیم، نه به عنوان فهم از اسلام بلکه به عنوان تجربه از شهیدان مشاهده کردیم و دیدیم اینکه تا کسی شهید نبود، شهید نمی شود.
سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر امروز کسی را دیدیم که بوی شهید از کلام، رفتار و اخلاق او استشمام شد؛ بدانید او شهید خواهد شد و تمام شهیدان این مشخصه را دارند.
وی بیان داشت: شرط شهید شدن، شهید بودن است؛ این جایگاه بزرگ و رفیعی که امام(ره) فرمودند که ما نسبت به درک مقام آنها عاجزیم.
وی با بیان این که شهید از نفسانیت خود عبور و خودش را فدا کرده و به جایگاه ضیافت الله و لقاء الله نایل شده، خاطرنشان کرد: پایگاه اصلی که همه شهیدان ما طی کردند؛ پایگاه و مقام هجرت است که این پایگاه جایگاه مهم رسیدن به شهادت است.
سردار سلیمانی ادامه داد: شهیدان همانطوری که دیدید، از جمله شهید عطری از شهدای گیلانی مدافع حرم، از فرزند خودش دل کند و به سوی تکلیف حرکت کرد، اولین پایه رسیدن به مقام شهادت همین مسئله هجرت از مقامات خود، مال، دلبستگی ها و زیبایی های خود است.
وی با بیان اینکه شهدا این هجرت را در تمام ابعادش در حد کمال انجام دادند، تصریح کرد: این هجرتی است که اگر در انسان صورت گیرد ولو اینکه به مقام شهادت نرسد، او از اجر عظمای الهی بهره مند خواهد شد.
سردار سلیمانی جهاد در راه خدا و ایستادگی و پایداری را مراتب دیگر نام برد و یادآور شد: ای افراد باقیمانده از جنگ و مشتاق چنین فضا؛ شهدای حرم را دیدید که به شهادت رسیدند، اینها ذکاوت دارند.
وی یادآور شد: ذکاوت در این نیست که انسان چگونه مال کسب کند، این است که انسان خود را نگه دارد، ذرات را در خود حفظ کند و متوجه فرصتی باشد و به فیض شهادت نائل آید.
وی با بیان این که در مساله درک مقام شهدا نباید تردید کنیم که آنها مثل اولیا دارای اعجازند، اظهار داشت: اینکه به قبور آنها توسل کنیم و از آنها استمداد بطلبیم؛ یک حقیقت است، آنها مثل قطره ای هستند که به دریا وصل شده اند.
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید به مدار مغناطیسی آل الله اتصال دارد، به این دلیل هم صاحب اعجاز است و مردم با معرفت به قبور شهدا توسل می کنند.
وی بیان داشت: شهید چون ذوب در خدا شده، اخلاص پیدا کرده و چون به اخلاص دست یافته؛ اتصال پیدا کرده، اگر این اتصال به وجود آمد، فرقی بین آنها و معبودشان نیست.
سردار سلیمانی افزود: فلسفه شهید، فلسفه این اتصال است، قطره اتصال یافته به دریاست؛ او وصل به مدار مغناطیسی است، دیده نمی شود، زیرا آن مدار اتصال دارد و جزئی از معصوم شده است.
وی بیان داشت: امیرالمومنین (ع) با همه زخم های تنش، با همه عظمتش از دوران کودکی تا شهادت؛ از حادثه احد برای شهید شدن گریست و تا آن هنگام که پیامبر (ص) وعده شهادت را به او نداد، آرام نگرفت.
وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به جایگاه پدران و مادران شهیدان خاطرنشان کرد: پدران و مادران شهدا نیز همینطور هستند، آنها دارای حرمت و جایگاه هستند، قدر پدران و مادران پیر شهدا را بدانید.
فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، گیلان را بهشت الهی دانست و بیان داشت: گیلان دارای نعمت الهی در ایران اسلامی، قابلیت های زیادی دارد؛ استانی که نخبگان، عرفا، مراجع بزرگی که در درون خود پرورش داده است.
سردار سلیمانی گیلان را افتخار ایران دانست و افزود: گیلان، ایران کوچکی است که همه ایران را در خود جای می دهد و همه ایران، به تماشای قامت گیلان نشسته اند.
fi 'chva hdvkhT وی بیان داشت: هشت هزار شهید در استان گیلان انسان را متحیر می کند، گیلان به تنهایی به اندازه چند استان کشور ادای حق کرده و بایستی دست تک تک مردم را بوسید.
اولین کنگره هشت هزار شهید گیلان، شنبه گذشته با افتتاح اجلاسیه شهدای فرهنگی استان و با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در رشت آغاز شد. در طول برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان، اجلاسیه های شهدای فرهنگی، اجلاسیه بانوان، اجلاسیه نقش رزمندگان و ایثارگران برگزار شده است.
امروز (سه شنبه) پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این کنگره، توسط آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان قرائت شد.
همچنین در این اجلاسیه، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید سخنرانی کرد. پیکر دو شهید گمنام نیز در پایان این مراسم، با حضور پرشور مردم، تشییع شد.

201/201

کد خبر: 640913

وب گردی

وب گردی