سیلیکون ایرانی برپا می شود/ میزبانی از ۱۱ کشور خارجی

دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نواوری اینوتکس ۲۰۱۶ گفت: در این نمایشگاه نشست های علمی با موضوعات فناوری برای ارتباط هرچه بیشتر ایران با کشورهای حضور یافته، برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فرهنگ فصیحی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس که قرار است خردادماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران با برقراری نشست های علمی و بین المللی برگزار شود، گفت: طبق برنامه ریزی ها، نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری در روزهای ۴ و ۵ خردادماه که مشتمل بر ۱۱ پنل با موضوعات مختلف است برگزار می شود؛ این نشست ها به صورت دو زبانه و مترجم همزمان، در حوزه نوآوری هستند.

فصیحی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه، میزبان ۱۱ کشور دنیا هستیم، گفت: در واقع هدف اصلی نشستهای علمی و نمایشگاه اینوتکس، بستر سازی برای تسهیل همکاری های فناورانه بین ایران و ۱۱ کشور دیگر است.

به گفته دبیر علمی پنجمین دوره از نمایشگاه فناوری و نوآوری، همچنین راهبرد انتقال فناوری که در نقشه جامع علمی کشور مورد توجه قرار گرفته، در این نمایشگاه به آن توجه جدی شده است؛ بدان معنی که سعی داشته ایم سیاست های علم و فناوری را در این نشست ها مد نظر قرار دهیم.

او با اشاره به موضوعات پنل ها گفت: این پنل ها در ۴ یا ۵ حوزه با مباحث تخصصی مدیریت فناوری و نوآوری ارائه می شوند؛ نوآوری اجتماعی، همکاری های فناورانه و تحقیق و توسعه مشترک، تامین مالی همکاری های فناورانه، سرمایه گذاری خطر پذیر و الزامات موفقیت در مکانیزم های انتقال فناوری برخی از محورهای نشست های علمی هستند که در نمایشگاه اینوتکس ارائه می شوند.

دبیر علمی اینوتکس۲۰۱۶ گفت: همچنین بعد از سخنرانی، حضار، به بحث و تبادل نظر برای اشتراک تجارب فناوری می پردازند.

او با بیان اینکه پنلهایی هم با موضوع خاص تکنولوژیک در نمایشگاه ارائه خواهند شد، اظهار داشت: این پنل ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه سازی نوآوری با موضوع فناوری انرژی و زیست محیطی، فناوری نوظهور و همگرا ( نانو، علوم شناختی، بایو)، نوآوری در صنایع فرهنگی و نرم هستند که با حضور متخصصان برجسته جهانی ارائه می شوند.

دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نواوری اینوتکس ۲۰۱۶ افزود: تقریبا ۴۰ درصد مهمانان خارجی هستند و ۱۵ سخنران مدعو از کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکایی و همچنین آلمان، ایرلند، اتریش، چین و... خواهیم داشت.

او در خصوص سطح برگزاری این دوره از نمایشگاه نسبت به سال های گذشته گفت: این نشست ها نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته به طوریکه تعداد ارائه پنل ها، مخاطبین و شرکت کنندگان دو برابر شده است.

او افزود: همچنین مهمانانی از اتریش خواهیم داشت که در مورد بازاریابی محصولات های فناوری تخصص دارند و قرار است کارگاهی آموزشی را در حاشیه نمایشگاه برپا کنند.

فصیحی گفت: از سوی دیگر، مدیر بخش سناریو در شورای انرژی و همچنین طراح سناریو های آینده انرژی جهان یکی از سخنرانان مدعو این دوره از نمایشگاه است.

او در خصوص حضور افراد برجسته در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ گفت: وزیر علوم، معاون علمی و فناوری، مبدع نظریه اینترنت اشیا و از نظریه پردازان اینترنت اشیا در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری حضور می یابند.

فصیحی گفت: در همین ایام، به مدت دو روز میزبان یک هیات عالی رتبه از سازمان علم و فناوری اجلاس عدم تعهد که از ۲۰ کشور دنیا هستند خواهیم بود تا کارگاهی با موضوع تجاری سازی فناوری برگزار شود.

او افزود: همچنین پارک فناوری پردیس، سیلیکون ایران را برگزار می کند تا استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ایرانی بتوانند خودشان را معرفی کنند و فرصتی برای بازاریابی و یافتن سرمایه گذار برایشان به وجود آید.

به گفته دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نواوری اینوتکس ۲۰۱۶، برای مخاطبان عام نمایشگاه هم برنامه هایی در نظر گرفته ایم.

او افزود: نمایشگاه و نشست بین المللی فناوری و نوآوری ( اینوتکس ۲۰۱۶) از سوی پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری های فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

فصیحی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، یک اقدام ملی با رویکرد بین المللی برای کمک به موضوع انتقال فناوری است.

به گفته دبیر علمی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین مجموعه داخلی و خارجی برای شکل گیری همکاری های تکنولوژیک است.

او گفت: این نمایشگاه به پوشش مسایل فراروی شرکت های دانش بنیان در بحث انتقال فناوری و شکل گیری شبکه های فناوری کمک می کند.

پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۶) از دوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

20104

کد خبر: 640978

وب گردی

وب گردی