معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ارتقای جایگاه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی دو سال و نیم گذشته با اقدامات صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی دانشگاه شاهد ارتقای جایگاه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جشنواره آموزشی واحد پزشکی تهران که صبح دیروز در بیمارستان بوعلی برگزار شد، با مقایسه وضعیت کنونی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی با پیش از مدیریت جدید آن، گفت: تلاش دسته جمعی حوزه پزشکی از یک سو و راهبری های دکتر میرزاده از سوی دیگر باعث شد بیمارستان های این دانشگاه در غربالگری های مختلف وزارت بهداشت به امتیازات قابل قبولی دست یابد.

وی افزود: پیش از مدیریت دکتر میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 70 رشته محل حوزه پزشکی دچار توقف پذیرش یا اخطار از سوی وزارت بهداشت بود. بیمارستان ها نیز از شرایط نامناسبی برخوردار بودند که با درایت و بردباری دکتر میرزاده توانستیم ارتباطمان را با وزارت بهداشت بهبود بخشیم و به دنبال چاره جویی باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تأمین هیات علمی، بازسازی و تأمین فضاهای مناسب آموزشی از الزامات اخذ مجوزهای وزارت بهداشت بود، گفت: طی دو سال و نیم گذشته با اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی به ویژه در بخش عمرانی، بسیاری از بیمارستان های دانشگاه در اعتباربخشی های درمانی وزارت بهداشت، امتیازات درخوری دریافت کردند.

ابطحی در ادامه تصریح کرد: بیمارستان های شاه ولی یزد، خاتم الانبیاء شاهرود، آریا و 22 بهمن مشهد، اصفهان کلینیک، بوعلی و امیرالمؤمنین تهران، هفت بیمارستانی هستند که در جریان اعتباربخشی درمانی اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی به بیمارستان های درجه یک کشوری تبدیل شده اند که این مهم با حداقل هزینه صورت گرفته است.

وی افزود: اعتباربخشی آموزشی بین المللی واحدهای دانشگاهی مجری رشته های علوم پزشکی از جمله اهدافی است که در دست اقدام بوده و در نظر داریم این طرح را در واحد علوم دارویی تهران به عنوان پایلوت انجام دهیم.

وی درخصوص جذب هیأت علمی در حوزه پزشکی گفت: پس از دریافت مجوز جذب هزار عضو هیأت علمی از ریاست دانشگاه و اعلام فراخوان، در دور اول برای 217 نفر متقاضی واجد شرایط مجوز عقد قرارداد صادر شد و در دومین فراخوان نیز برای 186 نفر متقاضی مجوز مذکور در مرحله صدور است.

ابطحی با اشاره به ارتقا کیفی این حوزه گفت: میزان قبولی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون علوم پایه و پیش کارورزی بیش از 94 درصد است که این رقم از دانشگاه های دولتی نیز پیشی گرفته است.

وی همچنین از توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: با پیگیری های مسئولان دانشگاه موفق شدیم برای برخی از واحدهای دارای رشته های علوم پزشکی مجوز کارشناسی ارشد رشته پرستاری که بسیار مورد نیاز جامعه است، دریافت کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص برنامه های این حوزه در سال 95 گفت: ارتقا آموزش، توانمند سازی اساتید، ورود به صحنه بین الملل و جذب دانشجویان خارجی از برنامه های این معاونت به شمار می رود.

دکتر طباطبایی: کیفیت فضاهای آموزشی پیش شرط کیفیت آموزشی است

دکتر سید محمود طباطبایی رییس واحد علوم پزشکی تهران در این مراسم گفت: از آنجایی که توسعه زیرساخت ها و بهبود کیفیت فضای آموزش پیش شرط توسعه کیفی آموزش است، این مهم در دستور کار قرار گرفت و با با حمایت های بی دریغ آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات موسس و هیات امنا و دکتر میرزاده توانستیم گام های موثری برداریم.

دکتر طباطبایی تاکید کرد: در مسیر توسعه کیفیت فضاهای آموزشی سعی کردیم بنا به تاکید دکتر میرزاده، هزینه های آن را از محل منابع غیر شهریه های تامین کنیم تا خللی در ارائه خدمات آموزشی وارد نشود.

گفتنی است در این مراسم از دکتر منوچهر دوایی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دیگر اعضای هیات علمی واحد پزشکی تهران تقدیر شد.

20101

کد خبر: 641016

وب گردی

وب گردی