ظریف:  تهران هیچ گونه محدودیتی برای افزایش همکاری های ایران و مالزی  ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیتهای فراوان همکاریهای ایران و مالزی در زمینه های اقتصادی و تجاری گفت : تهران هیچ گونه محدودیتی برای افزایش همکاریهای دو کشور ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و راههای گسترش همکاریهای فی مابین و مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

محمد جواد ظریف با اشاره به سوابق روابط دوکشور اظهار داشت : روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی به لحاظ تاریخی و سنتی ،همواره حسنه و رو به جلو بوده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاریهای همه جانبه خود را در تمامی عرصه ها با مالزی گسترش دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیتهای فراوان همکاریهای دوکشور در زمینه های اقتصادی و تجاری گفت تهران هیچ گونه محدودیتی برای افزایش همکاریهای دو کشور ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت :حجم هیئتهای خارجی در سطوح عالیه کشورهای مختلف جهان پس از برجام در جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا فرصتهای فرا رو برای روابط کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران، بطور گسترده ای در عرصه های اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

محمد جواد ظریف با اشاره به تنوع امکانات میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبادل ظرفیتهای توریستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مسلمان گفت: فرصتهای خوبی برای تقویت مراودات توریستی بین دو کشور برای سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل و آشنایی مردم دو کشور نسبت به میراث فرهنگی و صنایع دستی دو کشور فراهم می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان ظرفیتهای مختلف اقتصادی و تجاری که می تواند در دستور کار کمیسیون اقتصادی دوکشور برای یافتن سازوکارهای جدید همکاریهای دو کشور قرار گیرد را برشمرد.

محمد جواد ظریف با تشریح زمینه های همکاریهای دو کشور در بخش انرژی ، گاز ، پتروشیمی آن را از جمله فرصتهای همکاریهای دو کشور دانست که دارای زیرساختهای اولیه بوده و گفت: می توان با تحرک بخشیدن به زمینه های جدید این پروژه ها را متبلور ساخت.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به زمینه های شکل گیری همکاریهای مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و اسیایی ، این عرصه را فرصت جدید برای بخش های بانکی دو کشور دانست.

آقای عنیفه امان با اشاره به چشم انداز مثبت همکاریهای فی مابین اظهار داشت : روابط مالزی با جمهوری اسلامی ایران درچهارچوب سازمان همکاری اسلامی و مناسبات دوجانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی،عرصه های خوبی بویژه در بخش اقتصادی برای گسترش دارد.

وزیر امورخارجه مالزی با تبیین فرصت های نوین در همکاریهای تجاری دو کشور اظهار داشت ما در زمینه حضور دانشجویان ایرانی در مالزی و صنایع مواد غذایی حلال زمینه ها و امکانات خوبی برای تقویت مراودات آموزشی و همکاریهای تجاری دو کشور داریم.

عنیفه امان در خصوص همکاریهای در زمینه انرژی نیز با اشاره به سوابق همکاری کوالالامپور درشرایط تحریم، گامهای جدید در این عرصه را خواستار شد و گفت که در دوره پسا تحریم می توان با رایزنی های جاری هیئتهای بخش انرژی، صاحبان صنایع و شرکتهای خصوصی و دولتی دو کشور نیز گامهای جدیدی را برداشت .

عنیفه امان با اشاره به ظرفیتهای همکاری تکنولوژیک بین دو کشور ، علاقمندی کوالالامپور برای شناسایی افزایش مراودات علمی و فن آوری بین دو کشور را اعلام داشت .

وزاری امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنین در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه آخرین تحولات عراق و سوریه تبادل نظر کردند.


201/201

کد خبر: 641019

وب گردی

وب گردی