«کیت بلنشت» سفیر حسن نیت آژانس پناهندگان سازمان ملل شد

«کیت بلنشت» بازیگر برنده اسکار استرالیایی معتقد است که حمایت از پناهندگان هیچ زمانی چون امروز حیاتی نبوده و سراسر جهان باید مسوولیت مشترک پناهندگان را بر عهده گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، آژانس پناهندگان سازمان ملل نام «کیت بلنشت» بازیگر مطرح هالیوودی را به عنوان سفیر حسن‌نیت به فهرست خود اضافه کرد تا از این طریق آگاهی نسبت به وضعیت اسفناک پناهندگان و این بحران جهانی را افزایش دهد.

«بلنشت» در بیانیه‌ای از انتخابش به عنوان سفیر حسن‌نیت یونسکو ابراز خوشحالی کرد و تاکید کرد: "اکنون حیاتی‌ترین زمان برای ایستادن در کنار پناهجویان و نشان دادن اتحاد است. ما با یک بحران بی‌سابقه روبه‌رویم و باید در این زمینه مسوولیت‌پذیری مشترک جهانی داشته باشیم".

براساس اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل طی سال گذشته میلادی رکورد 60 میلیون نفر از خانه خود مهاجرت کردند که یک‌سوم این تعداد به عنوان پناهجو زندگی می‌کنند.

این بازیگر برنده دو جایزه اسکار همچنین اظهار کرد: "به نظر می‌رسد اکنون به یک دو راهی در جاده رسیده‌ایم. می‌توانیم مسیر مهربانی را انتخاب کنیم یا می‌توانیم مسیر ناشکیبایی را در پیش بگیریم. به عنوان یک مادر دوست دارم فرزندانم مسیر مهربانی و محبت را انتخاب کنند".

«آنجلینا جولی» دیگر بازیگر معروف هالیوودی نیز سفیر یونسکو در امور مربوط به پناهندگان و آوارگان است.

«کیت بلنشت» که تا کنون هفت بار نامزد کسب اسکار شده که یک بار در سال 2013 با فیلم «وودی آلن» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن شود و یک‌بار دیگر نیز در سال 1990 برای نقش‌آفرینی در فیلم «هوانورد» جایزه بهترین بازیگر مکمل را بدست آورده بود.

«بلنشت» آخرین بار در اسکار 2016 برای بازی در فیلم «کارول» نامزد اسکار بازیگری شد و ۳ جایزه انجمن بازیگران فیلم، ۳ جایزه گلدن گلوب و ۳ جایزه بفتا از جمله دیگر افتخارات سینمایی او محسوب می‌شود.
503502

کد خبر: 641021

وب گردی

وب گردی