یک خواننده سبک راک: سیاست من سیاست دایی جان ناپلئون نیست

هومن موسوی گفت: من نمی خواهم به هر قیمتی معروف شوم، به هر حال مقداری پول ته جیبم هست که نخواهم با هشت روز تمرین بروم اجرا کنم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، جلسه نقد و بررسی آلبوم «آغاز یک خیال» اثر هومن موسوی سه شنبه 14 اردیبهشت ساعت 17 در موسسه فرهنگی و هنری سرنا برگزار شد.
علیرضا ایرانی نژاد مدیر روابط عمومی موسسه سرنا با اشاره به کاور این آلبوم گفت: شما اگر این کاور را ببینید متوجه می شوید که در آن چه خبر است. دومین نقطه قوت آن دردوهجایی و سه هجایی بودن آلبوم است.
سپس هومن موسوی گفت: معتقدم که مخاطب آلبوم را شنیده است و خودش باید قضاوت کند. این آلبوم سال 90 آماده شد و طرح جلدش از زمستان 92 آماده بوده است و در این آلبوم قرار نبود فقط کاری انجام شود ما قرار بوده کاری کنیم که ماندگار شود چرا که پول درآوردن و اضافه کردن محبوبیت کافی نیست.
هومن موسوی در مورد انتخاب اشعار عنوان کرد: متأسفانه یک عده از دوستان شعر را برای صدا می سازند ولی این حرف من نیست، خیلی به من گفتند چرا این شعرها را می خوانی و من در جواب می گویم، من حرفی را می خواهم بزنم که از شعرای امروز کسی را پیدا نمی کنم که این را بگوید ولی حرف من در شعرهای شاعران کلاسیک پیدا می شود.
هومن موسوی در پاسخ به این سوال که چرا از اشعار جدید در سبک راک که جنبه اعتراضی دارد و با حال و هوای آن بیشتر قرابت دارد استفاده نمی کنید گفت: ما برای این کار مجوز نیاز داریم و این کار را سخت می کند.

هومن موسوی در جواب گفت: سیاست من سیاست دایی جان ناپلئون نیست، من نمی خواهم به هر قیمتی معروف شوم به هر حال یک مقدار پول ته جیبم هست که نخواهم با هشت روز تمرین بروم اجرا کنم و آن کار صدا بدهد. مشکل این است که ما تریبون نداریم. ما باید موسیقی خودمان را کجا پخش کنیم. به هر حال تهیه کننده یک آدم عادی است که موسیقی را نمی فهمد و فقط تجربه این کار را دارد وقتی هم می آید بعضی از هنرمندان می گویند که او بلد نیست و او کی است که ما با او کار کنیم.
ایرانی نژاد در پایان گفت: موزیسین برای جذب تهیه کننده نه کوتاه می آید و نه حاضر به تلاش است. نباید توی سر تهیه کننده زد که چرا نمی آیی پشت این آلبوم. به موزیسین باید گفت که چرا در انزوا به سر می بری. موزیسین باید حرفی بزند که فهمیده شود قبلا آنها حرف می زدند و مردم می فهمیدند بعدتر آنها حرف می زدند مردم نمی فهمیدند بعد فقط خودشان می فهمیدند و حالا خودشان هم نمی فهمند چه می گویند.
هومن موسوی گفت: من حرفم این است که هنرمند خودش را در جایگاهی می بیند که فکر می کند یک حرفی باید زده بشود حالا مهم نیست که چه پیش می پاید. مثلا رضا یزدانی بعد از 10 آلبوم شد رضا یزدانی. آن اتفاق که باید بالاخره می افتد.

507502

کد خبر: 641146

وب گردی

وب گردی