معرفی پورشه 960 در سال ۲۰۱۹

طبق گزارش‌های منتشر شده پورشه 960 اکنون در مرحله‌ی توسعه است و به احتمال قوی از پیشرانه‌ی تخت هشت سیلندر و مجهز به تکنولوژی نسبت تراکم متغیر بهره خواهد برد.

به گزارش ایسکانیوز، طبق گزارش‌های منتشر شده پورشه ۹۶۰ از لحاظ عملکرد، بین مدل‌ها ۹۱۱ و ۹۱۸ کروک (اسپایدر) قرار خواهد گرفت.، ابتدا استفاده‌ی پورشه از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت برای آن پیش‌بینی می‌شد. اما مدیر عامل سابق گروه ولکس واگن، فردیناند پیچ، به طور غیرمستقیم از استفاده‌ی پورشه از پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر باکسر (تخت) به همراه چهار توربوشارژر و توان تولیدی ۶۵۰ اسب بخار خبر داد.

بدون شک این پیشرانه به فناوری های پیشرفته‌ی پورشه اعم از سیستم نسبت تراکم متغیر با نام VarioCom، مجهز خواهد شد. پورشه اخیرا پتنت جدیدی به ثبت رسانده که در آن امکان تغییر طول شاتون پیشرانه توسط جریان خاصی از روغن ممکن است. طبق این پتنت، محل یاتاقان نزدیک به پیستون، قابل تغییر است و بدین وسیله امکان تنظیم نسبت تراکم محفظه‌ی احتراق وجود دارد. این سیستم به پیشرانه اجازه می دهد تا در سرعت پایین با نسبت تراکم بالاتری کار کند که در نتیجه به هدف خود یعنی بهینه‌سازی مصرف سوخت برسد. همچنین هنگامی که توان بیشتری نیاز است، نسبت تراکم کاهش خواهد یافت.

۹۶۰ بر روی پلتفرم پیشرانه‌-وسط پورشه تولید خواهد شد که امکان استفاده از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ نیز در کنار نمونه‌ی معمولی تک محور، در آن وجود دارد. این خودرو قادر خواهد بود تا در مدت زمان ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ برچسب قیمتی ۹۶۰ نیز نزدیک به فراری ۴۸۸ جی‌تی‌بی، لامبورگینی هوراکان و مک‌لارن 650S خواهد بود. پیش‌تر شایعات خبر از ورود این خودرو به بازار در سال ۲۰۱۷ می‌دادند، اما آن طور که به نظر می‌رسد این تاریخ تا سال ۲۰۱۹ ،پس از معرفی و عرضه‌ی نسل جدید ۹۱۱، به عقب افتاده است.

601/401

کد خبر: 641152

وب گردی

وب گردی