بهره برداری از بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور

هفته آینده و با حضور برخی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور در استان تهران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، این کارخانه و واحد تولیدی که اهمیت فراوانی در حوزه توسعه صنعت برق دارد ، در فضائی بالغ بر 13 هکتار احداث شده است.

بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور با هدف تامین نیاز به ترانسفورماتور در بخش های تولید، انتقال و توزیع و همچنین توسعه صادرات و اشتغال، در شهر پرند و با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و 500 میلیارد ریال احداث شده است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سالانه در بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور 14 هزار ترانس تولید خواهد شد که این تعداد ترانس برابر با هفت هزار و 500 مگاولت آمپر است.

همزمان با افتتاح این سایت جدید تولیدی ، بیش از 600 نفر بصورت مستقیم و 1500 نفر نیز بصورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است با بهره برداری از بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور ضمن جلوگیری از خروج سالانه 40 میلیون دلار ارز از کشور، با صادرات تولیدات این کارخانه بیش از شش میلیون دلار ارز وارد کشور خواهد شد.

تولیدات این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخل کشور،در حال حاضر به کشورهای عراق، ترکمنستان،افغانستان،آذربایجان،و ارمنستان صادر می شود.

کد خبر: 641316

وب گردی

وب گردی