وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت سرمایه اجتماعی برای نظام است

وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت یک سرمایه اجتماعی برای نظام به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سید حسن هاشمی شامگاه پنجشنبه در اولین المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در مجتمع رفاهی وزارت بهداشت و درمان در ساری برگزار شد، گفت: همه ما با معاونت توسعه مدیریت منابع وزارت بهداشت سرو کار داریم و توسعه امر ورزش بر عهده این معاونت است.

او افزود: یکی از موضوعاتی که مردم از آن رنج می‌برند وجود واعظان بی‌عمل هستند و از این وزارت در حوزه سلامت پذیرفته نیست که مردم را به ورزش و مصرف کم نمک، شیرینی، روغن توصیه کند و خود مبتلا به این موضوعات باشد.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه کسی که ورزش نمی‌کند در وزارت بهداشت جایی ندارد گفت: همه کارکنان علوم پزشکی باید الگوی فعالیت ورزشی در جامعه باشند.

او ورزش را مایه شادابی و ارایه خدمات بهتر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی دانست و افرود: برای ورزش کردن نیازی به امکانات گسترده و زیاد نیست و می‌توان در مکان های کوچک نیز ورزش کرد.

هاشمی گفت: برخی از دانشگاهها در توسعه ورزش همت داشتند و باید بدانیم که ورزش کارکنان دانشگاه مهم تر از المپیاد دانشجویی و المپیاد کارکنان است چرا که کارکنان دانشگاه باید سال ها در وضعیت سخت بتوانند به مردم ارایه خدمات داشته باشند.

او افزود: قول می دهم با همت کمیته رفاهی و ورزش و جوانان، کارکنان وزارت بهداشت بتوانند در عرصه‌های ورزشی ملی و بین‌المللی حضور داشته باشند و ما شاهد قهرمانانی از این وزارتخانه باشیم.

وزیر بهداشت و درمان گفت: دو سال از طرح تحول سلامت گذشت و کارکنان وزارت بهداشت اقدامات ارزشمندی را برای مردم انجام دادند و این یک سرمایه اجتماعی برای نظام است.

او با اشاره به اینکه اگر هر دولتی گره ای از مشکلات مردم را رفع کند کشور گلستان می شود، بیان کرد: این دولت اقدامات خوبی در طرح تحول سلامت انجام داد ولی هنوز کامل نیست و باید از آن مواظبت کرد.

هاشمی ادامه داد: در تمام نظر سنجی‌هایی که تا به حال از سوی صدا وسیما نجام شده هیچ گاه رضایتمندی مردم از وضعیت بیمارستان کمتر از 70 درصد نبوده است و این در شرایطی است که در گذشته بیشترین نارضایتی مردم بعد از یکی دو حوزه از وزارت بهداشت بود.

او تاکید کرد: باید برای تمام 420 هزار پرسنلی که در وزارت بهداشت فعالیت می کنند بستر فعالیت ورزشی فراهم شود.

105105

کد خبر: 641455

وب گردی

وب گردی