پاسخ مسئولان واحد ساری به یک خبر کذب

در پی درج خبری با عنوان "برگزاری کنسرت در دانشگاه مصداق بارز ترویج اباحه‌گری است" در برخی رسانه ها مسئولان واحد ساری توضیحاتی را ارائه کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد هاشمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در پی درج خبری با عنوان "برگزاری کنسرت در دانشگاه مصداق بارز ترویج اباحه‌گری است" به نقل از ایشان در برخی خبرگزاریها، برگزاری کنسرت را تکذیب و اساسا بی پایه عنوان کرد.

او با بیان اینکه برنامه ای که از آن بعنوان کنسرت یاد شده است اساسا کنسرت نبوده و مراسم جشنی بمناسبت پاسداشت روز معلم و عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) بوده است.

هاشمی با بیان اینکه اساسا بین جشن و کنسرت تفاوت وجود دارد عنوان کرد: مطالب و مباحثی که در برخی خبرگزاریها منتشر شده به هیچ وجه نظر اینجاب نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در برگزاری و اجرای مراسمات و مناسبتهای دینی و مذهبی و برگزاری برنامه های فرهنگی همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با بسیج و تشکلها داشته است و مطالبی که عنوان شده به هیچ وجه مد نظر اینجانب نیست بلکه منظور بنده چند انتقاد از نظر شخصی بوده که هدف از انتقاد نیز جهت کیفی سازی برنامه ها است.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در یک فضای باز امکان طرح و انتقاد و بیان نقطه نظرات را فراهم کرده است گفت:کلیه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بصورت مصوب و با نظارت نهادهایی مسئول است و شرایط برای طرح افکار و عقاید فراهم است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در ادامه از زحمات دکتر نیازآذری، رییس دانشگاه آزاد ساری به عنوان یکی از چهره های شاخص نظام، انقلاب و استان و توجه ایشان به مسائل فرهنگی و همکاریهای صمیمانه با بسیج قدردانی کرد.

خواستار پیگیری و برخورد مسئولان هستیم

همچنین محمد اسماعیل جوادی، فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری درج خبر برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری را کذب محض عنوان کرد.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تشکلها بعنوان یک نهاد مستقل هستند گفت: این برنامه توسط تشکلها که بسیار منسجم و فعال عمل می کنندو بمناسبت گرامیداشت روز معلم و بعثت پیامبر اکرم برگزار شده است که مراسم با تصویب و نظارت شورای فرهنگی انجام شده است و به چالش کشیدن دانشجویانی که با امید و انگیزه های بالا در حال فعالیت های فرهنگی هستند بدور از اخلاق اسلامی است.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: این مراسم، مراسم جشن عید مبعث بوده است و هیچ عملی و برنامه ای خارج از شئونات اسلامی و اخلاقی صورت نگرفته است و این برنامه با حضور رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان برگزار شده است.

جوادی گفت: بکار بردن الفاظ بدور از شئونات اسلامی توهین به قشر فرهیخته جامعه است و از لحاظ قانونی پیگیری این موضوع را برای دانشگاه محفوظ می دانیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه درج خبرهای این چنینی با هدف مخدوش کردن چهره بسیج و ایجاد بدبینی بین قشر دانشجو نسبت به این نهاد مقدس است خواستار پیگیری و برخورد مسئولان بسیج دانشجویی استان و شهرستان با این موضوع مهم شده است.

بکاربردن الفاظی مانند کنسرت و اباحه گری توهین به دانشگاهیان و بسیجیان است

دکتر مجتبی اسفندیاری، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه خبری که در برخی خبرگزاری ها با عنوان برگزاری کنسرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری منتشر شده است گفت: این موضوع اساسا تکذیب می شود و اصلا کنسرتی برگزار نشده و محتوای برنامه مورد نظر جشن روز معلم و عید مبعث بوده است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه این جشن با حضور رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد و خود ایشان بعنوان سخنران ویژه و میهمان این جلسه بوده اند گفت: این جشن در چارچوب برنامه های فرهنگی و رایج و متناسب با شئونات اسلامی و ایام عید مبعث بوده است.

اسفندیاری با اشاره به استفاده از کلماتی مانند کنسرت و اباحه گری در خبرهای منتشر شده افزود: بکار بردن چنین الفاظی در شان اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه نیست و با وجود دو شهید گمنام در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و حضور جمع کثیری از بسیجیان طرح این مسائل و بکاربردن الفاظ این چنینی درخبرها بدور از شان دانشگاهیان و توهین به آنها است.

او با بیان اینکه این حق را برای خود و کلیه بسیجیان مخلص و همیشه در صنحه دانشگاه قائل می شویم که مطالب درج شده را در مراجع ذیصلاح پیگیری کنیم، توصیه کرد تا اصحاب محترم رسانه در درج اخبار دقت و تامل و بررسی دقیق تری کنند.

20104

کد خبر: 641457

وب گردی

وب گردی