ترافیک، زبان فارسی و رقابت/ حاشیه نگاری دومین روز از برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب

شروع پرفروغ دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب که با ترافیک سنگین در ورودی نمایشگاه همراه بود، حکایت از اقبال مردم داشت

به گزارش ایسکانیوز، شروع روز دوم نمایشگاه کتاب با ازدحام از قبل از ورودى پل شهید کاظمى نظر را به خود جلب می کرد. پس از طی مسیر حدود٩٠ دقیقه اى که در حالت عادى حدود یک ربع زمان می برد، به پارکینگ رسیدیم. پس حضور در پارکینگ بسمت وسایل نقلیه اى که براى حمل بازدیدکنندگان آماده شده بود حرکت کردیم. ون، اتوبوس، تاکسى و حتى وانت هایی براى حمل وسائل وجود داشتند تا کمک حال بازیدکنندگان باشند. کودک، نوجوان، جوان، میانسال و حتى مسن سالان در این راه دیده میشدند ولى سوال اینجا بود که آیا همه براى خرید کتاب به شهر آفتاب آمده اند؟

از اتوبوس که پیاده شویم، لوگوی دانشگاه آزاد اسلامى در سر در سالن مجزاى بزرگترین دانشگاه حضورى جهان به چشم می آید.

پس از ورود به سالن مجزاى دانشگاه آزاد در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب، دو راهرو وجود دارد که راهروى سمت راست از استان خراسان رضوى، آذربایجان شرقى و... شروع می شود. همچنین در ردیف وسط اکثر معاونت ها و کانون هاى وابسته به دانشگاه حضور دارند و در راهروى سمت چپ دیگر واحد هاى دانشگاه کتاب هاى خود را عرضه کرده اند. نکته قابل توجه این سالن، اختصاص جایگاهى براى استراحت بازدیدکنندگان بود.

تجارب به دست آمده در سال گذشته، راهی برای بهتر برگزار شدن امسال نمایشکاه

غلامرضازاده درباره امکانات این سالن براى بازدیدکنندگان می گوید: امسال دانشگاه آزاد براى دومین بار به صورت مجزا و متمرکز در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.
او در ادامه می گوید: با توجه به تجاربى که در سال گذشته به دست آوردیم، در اولین اقدام سعى کردیم مکان بزرگترى را به این سالن اختصاص دهیم که خوشبختانه این موضوع با رایزنى مسئولان دانشگاه و نمایشگاه اتفاق افتاد. همچنین با توجه به گرماى هوا در رایزنى با مسئولان نمایشگاه سیستم تهویه مناسبى را براى رفاه حال بازدیدکنندگان آماده کرده ایم.
غلامرضازاده در بیان دیگر شاخصه هاى این سالن می گوید: موضوع دیگرى که به آن توجه کرده ایم برگزارى نشست هاى علمى مختلف براى استفاده عموم خواهد بود. همچنین براى رفاه حال بازدیدکنندگان مکانى با صندلى هاى مناسب براى استراحت مراجعه کنندگان به سالن دانشگاه آزاد جانمایی شده است.
او در ادامه گفت: براى خروج از سردگمى مراجعه کنندگان یکى از غرفه هاى موحود در این سالن، مخصوص کسب اطلاعات بازدیدکنندگان تعبیه شده است.

در گفت و گو چند دانشجو و بازدیدکننده میزان رضایت آن ها از نوع برپایی سالن دانشگاه ازاد در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللى کتاب را جویا شدیم.

حس رقابت با متمرکز شدن همه واحد های دانشگاه آزاد در یک سالن
در ابتدا با حمزه ساکى پور دانشجوى کارشناسى رشته حقوق واحد شهرقدس همکلام شدیم تا نظر او را جویا شویم.
ساکى پور درباره متمرکز شدن همه واحد هاى دانشگاه آزاد در یک سالن می گوید: اینکه همه استان ها و واحد هاى دانشگاه آزاد در یک سالن و دسترس هستند بسیار مناسب است و این کار ما را براى جستحو و خرید کتاب راحت تر می کند.
از طرفى این تمرکز باعث ایحاد رقابت و در نهایت بالاتر رفتن کیفیت کتاب ها می شود.

وجود یک غرفه برای نشر و گسترش زبان فارسی حرکت ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی

حسینى فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامى تهران مرکزى، درباره غرفه دانشگاه آزاد می گوید: خوشبختانه امسال غرفه دانشگاه آزاد در ابتداى مسیر ورودى نمایشگاه قرار دارد و این درحالى است که سال گذشته دراى این موضوع مشکل داشتیم.
او در ادامه می گوید: با توجه به این موضوع که من بس از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه آزاد در پروژه هاى تحقیقاتى با این مجموعه همکارى می کنم، وجود کتاب هاى باارزش براى من ارزش بالایى دارد. همچنین وقتى از وجود یک غرفه مخصوص براى نشر و ادبیات و زبان فارسی دیدم خیلى خوشحال شدم که این موضوع در دانشگاه آزاد جدى گرفته می شود.

۲۰۱۰۱

کد خبر: 641572

وب گردی

وب گردی