منطقه پایلوت دوره‌های علمی کاربردی کردستان تعیین شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، استان کردستان را استان پایلوت برای آموزش‌های علمی کاربردی به اقلیم کردستان اعلام کرد و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر زمینه برای ایفای نقش این دانشگاه در فراتر از مرزهای کشور ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمد اخباری، در نشست با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی است که همواره برای ارتقای سطح کیفی مراکز، مدرسان، رشته‌ها و ... در تلاش است.

او با اشاره به اینکه اهداف این دانشگاه در راستای توسعه کشور است، افزود: شعاری که توسط رهبر معظم انقلاب برای سال جاری تعیین شده است، در راستای اهداف دانشگاه‌هاست، به این معنا که دانشگاه‌ها با دانش بنیان کردن اقتصاد و تولید علم باید در راه توسعه کشور گام بردارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: هدف اساسی این دانشگاه به کارگیری مهارت افراد و جلوگیری از هدر رفت منابع و هزینه‌هاست.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 1000 شعبه دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور فعال است، گفت: 470 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند و 45 هزار مدرس در 800 رشته که توسط دانشگاه، کارخانجات و دستگاه‌های مختلف تدوین شده است، در این دانشگاه در حال آموزش مهارت به دانشجویان هستند.

او با اشاره به اینکه 78 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند، بیان کرد: تا کنون یک میلیون و 200 هزار نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند و این نقطه قوتی برای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: هر یک از رشته‌های موجود در این دانشگاه، چهار شغل را تحت پوشش قرار می‌دهد و در مجموع می‌توان گفت این دانشگاه 3200 شغل را تحت پوشش قرار داده است.

او با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در چهار زمینه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی گفت: 32 درصد دانشجویان در رشته‌های صنعتی، 47 درصد در حوزه خدمات، 20 درصد در فرهنگ و هنر و 1.5 درصد نیز در حوزه کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

اخباری 60 درصد دروس این دانشگاه را مهارتی اعلام کرد و افزود: در تلاشیم تا با ارتقای کیفیت مدرسین و استفاده از اساتید خبره، سطح مهارتی دانشجویان را نیز افزایش دهیم و آنها را برای ورود به بازار کار آماده کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه در راستای ارائه آموزش‌های کوتاه مدت، اعلام کرد: تاکنون 350 پودمان در این دانشگاه تعریف شده است که تا پایان سال به هزار پودمان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان با اشاره به اینکه این دانشگاه به دنبال گسترش دیپلماسی علمی است، خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم نامه‌های متعددی با کشورهای همسایه و دانشگاه‌های پلی تکنیک اربیل و سلیمانیه امضا شده که موجب گسترده شدن فعالیت‌های دانشگاه در خارج از کشور نیز خواهد شد.

20104

کد خبر: 641628

وب گردی

وب گردی