گالری «ایوان»  با هدف کمک به خیریه‌ها افتتاح شد

گالری «ایوان» با دو هدف راهبردی شناسایی استعدادهای نوآور و کمک به خیریه‌ها از راه فروش آثار هنری، کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، افتتاح این گالری چهار طبقه با حضور چهره‌هایی مانند محمود دولت‌آبادی، علی مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد)، مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر تجسمی)، محمد سریر، کتایون ریاحی، ابراهیم حقیقی، پری‌یوش گنجی، یعقوب امدادیان، مریم سالور، فریدون آو، سیف‌الله پویاراد، رضا بانگیز، امید تهرانی، آوا مشکاتیان و همچنین مدیران خیریه‌های محک، نیکان و ... همراه بود.

اگرچه نمایشگاه افتتاحیه این گالری به ارائه‌ی آثار پیشکسوتان هنر مدرن ایران اختصاص دارد، اما به گفته‌ی حوری قویمی - مدیر گالری - ترجیح «ایوان» نمایش آثار جوانان مستعدی است که ناشناخته مانده‌اند.

قویمی درباره‌ی ایده‌ی تأسیس این گالری گفت: غیر از علاقه‌ام به هنر، گالری با دو هدف مشخص متولد شده است؛ نخست شناسایی و معرفی جوانان خلاق هنرمند که تا به حال مجال دیده شدن نیافته‌اند و دیگری کمک به خیریه‌ها از راه فروش آثار هنری.

او ادامه داد: این گالری تصمیم دارد درصد متعلق به گالری از فروش آثار هنری را به خیریه‌ها اهدا کند و امید دارد تا بتواند به فرایند فرهنگی شدن کمک به خیریه‌ها یاری برساند.

قویمی درباره‌ی این‌که چرا «ایوان» با نمایش آثار بزرگان هنر ایران کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: هنر ایران سرآمد منطقه و در زمره میراث معنوی خاورمیانه است. ما خواستیم به جوانانی که نمایشگاه‌هایشان را ارائه خواهیم کرد این پیام را بدهیم که ریشه‌های فاخر و ارزشمند خود را بشناسند و با اعتماد به نفس راهی بروند که مانند این بزرگان، صاحب امضا و خط و ربط خود شوند.

او افزود: ترجیح من نمایش آثار جوانانی است که هنوز شناخته نشده‌اند، اما این کار آسان نیست. کشف یک استعداد تازه که زمان معرفی‌اش رسیده باشد دشوار است. خوشبختانه ما قدم‌های خوبی برداشته‌ایم؛ در عین حال هر از گاهی برای نمایش تراز والای هنر ایران نمایشگاهی از هنرمندان تثبیت شده داخل و خارج خواهیم داشت تا زمینه‌ساز پیوند نسل‌ها و جریان‌های هنری باشیم.

در آیین افتتاحیه‌ی گالری «ایوان» سعیده قدس - بنیانگذار خیریه محک - در سخنانی با ستایش توجه جامعه هنری به کارهای عام‌المنفعه، رویکردهای این‌چنینی را نشانه عشق و امید به زندگی در یک جامعه دانست و گفت: این فقط افتتاح یک گالری نیست، بلکه مسیر نهادینه کردن نیکوکاری است. باید چنین گرایش‌هایی را تبلیغ کرد تا مهربانی و کمک به همنوع در جامعه ما به فرهنگ بدل شود.

گالری «ایوان» در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره 1 واقع است.

10505

کد خبر: 641640

وب گردی

وب گردی