هفتمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو برگزار شد

هفتمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو صبح امروز با حضور بیش از 30 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در 152 شهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نتایج این آزمون که با هدف شناسایی استعدادهای دانش آموزی و ترویج فناوری نانو برگزار شد، تا یک ماه آینده روی سایت باشگاه دانش آموزی نانو به آدرس nanoclub.ir قرار می‌گیرد.

30 نفر برگزیدگان این المپیاد تابستان جاری در یک دوره آموزشی عملی دوهفته‌ ای شرکت می‌کنند و در این دوره ضمن آموزش مفاهیم نانو به صورت عملی‌، کارهای گروهی نیز انجام می‌شود و در پایان دوره دانش آموزان با توجه به نتایج پژوهش و پروژه‌های انجام شده و امتیاز کار گروهی و شاخص‌های دیگر رتبه بندی شده و براساس رتبه‌هایشان مدال طلا نقره و برنز المپیاد را دریافت خواهند کرد.

همچنین برگزیدگان سطح استان در یک دوره کوتاه مدت در آزمایشگاه‌های آموزشی نانو(شبکه‌های آزمایشگاهی توانا) یک دوره عملی می‌گذرانند و طی آن با تجهیزات ساخت و ارزیابی نانو مواد آشنا می‌شوند.

در شبکه آزمایشگاهی توانا با بیش از 65 آزمایشگاه جهت انجام پژوهش در اختیار دانش آموزان کل استان‌ها قرار می‌گیرد و در این آزمایشگاه‌ها دانش آموزان با تکنیک‌های ساخت و آنالیز نانو مواد آشنا می‌شوند.

برای شرکت در این دوره از رقابت‌های المپیاد نانو 30هزار و 16 دانش آموز در سایت باشگاه نانو ثبت نام کردند که از این تعداد 19 هزار و 410 نفر از داوطلبان دانش‌آموزان دختر و 10 هزار و 606 از میان داوطلبان دانش‌آموزان پسر هستند.این افراد با همکاری 245 نهاد ترویجی در ادارات آموزش و پرورش و پژوهش‌سراهای دانش آموزی سراسر کشور ثبت نام شده‌اند.

20104

کد خبر: 641648

وب گردی

وب گردی