تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح هند و پاکستان  ادامه دارد

کمیسر عالی هند در پاکستان گفت: هند و پاکستان خواستار آغاز گفتگو در مورد مسائل جاری بین دهلی‌نو – اسلام‌آباد هستند، به همین منظور تلاش ها برای ایجاد فضای مناسب جهت مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، کمیسر عالی هند در پاکستان ضمن ابراز امیدواری در مورد بهبودی روابط هند و پاکستان گفت: تلاشهای دهلی‌نو – اسلام‌آباد برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات دوجانبه ادامه دارد.

وی افزود: هند و پاکستان خواستار آغاز گفت‌وگو در مورد مسائل جاری بین دهلی‌نو – اسلام‌آباد هستند به همین منظور قصد ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات دوجانبه را دارند.

کمیسر عالی هند در اسلام‌آباد دیدار غیررسمی اخیر معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا – روند استانبول» در دهلی‌نو را مثبت خواند و گفت: تلاش های دهلی‌نو – اسلام‌آباد برای بهبودی روابط ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ششمین کنفرانس قلب آسیا - روند استانبول در مورد مسائل افغانستان در ۷ اردیبهشت سال جاری در دهلی‌نو برگزار شد و معاونان وزرای امور خارجه هند و پاکستان نیز در حاشیه این کنفرانس دیدار کردند.

هیئت عالی‌رتبه اسلام‌آباد به ریاست «اعزاز احمد چوهدری» معاون وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در این کنفرانس به دهلی‌نو سفر کرد اما پیشرفتی در بهبود روابط دو کشور حاصل نشد.

گفتنی است که مذاکرات دوجانیه بین هندو پاکستان در جهت برقراری صلح بین دو کشور، از زمان حمله تروریستی به بمبئی تاکنون به تعلیق افتاده است و تاکنون تلاش های بسیار زیادی برای ازسرگیری دوباره این مذاکرات انجام شده است، اما کارشکنی های فراوان و حملات ترریستی متعدد مانع از شروع دوباره آن شده است.

303300

کد خبر: 641731

وب گردی

وب گردی