ولایتی: امروز سوریه از همه مقاطع دیگر قدرتمندتر است

'علی اکبر ولایتی' مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت: ارزیابی ما این است که سوریه بیش از هر زمان دیگر در موضع قدرت قرار دارد و روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه نزدیک بوده و از مقاومت مردم و ملت سوریه در برابر تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری حمایت می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی روز جمعه درادامه سفر خود، از لبنان وارد سوریه شد و در مرز دو کشور مورد استقبال قایم مقام وزیر امور خارجه و مسئولان محلی قرار گرفت.
قائم مقام وزیر خارجه سوریه ضمن خوش آمدگویی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همراه دولت و ملت سوریه یاد کرد و از رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران به جهت حمایت از سوریه قدردانی کرد.
مشاور مقام معظم رهبری هم ضمن ابراز خرسندی از سفر مجدد به سوریه گفت: روابط دو کشور دوست و برادر ایران و سوریه و ضرورت حفظ ثبات و امنیت در منطقه می طلبد که رفت و آمدهای منظم و دقیقی میان دو طرف برای ارزیابی شرایط و وضعیت تحولات میدانی شکل گیرد.
ولایتی ادامه داد: بسیار خوشحال هستیم که پیام های محبت آمیز و سلام مقام معظم رهبری را به ملت و دولت سوریه ابلاغ می کنیم.
وی تاکید کرد: لازم است در فاصله های نزدیک بین ما و سوریه تبادل نظرهایی انجام شود و معتقدم رئیس جمهوری سوریه نشان داده است که با تدبیر و شجاعت می تواند این کشور را اداره نمایند و ان شاءالله به ساحل سلامت خواهد رساند.
ولایتی در این سفر با مقامات عالی سوریه دیدار و از مجروحان سوری در بیمارستان عیادت خواهد کرد.
قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار گفت : سوریه و ایران و دیگر همپیمانان در حال حرکت به سوی یک پیروزی بزرگ هستند.
فیصل مقداد اضافه کرد : ایران همواره درکنار ملت سوریه ایستاده است و روابط دوکشور راهبردی و سرنوشت سازاست.
وی افزود: سوریه همواره بر حل و فصل سیاسی بحران تاکید کرده است ولی گروه های تروریستی و هیات تحت فرمان ریاض و رژیم های عربستان، ترکیه و قطر در این مسیر حرکت نمی کنند.
مقداد گفت : این کشورها شایسته مشارکت در هر اقدام بین المللی برای حل بحران سوریه نیستند.
قائم مقام وزیرخارجه سوریه تصریح کرد: تجاوزهای گروه های تروریستی به دستور گردانندگان آن ها صورت می گیرد زیرا آن ها از پیروزی های ارتش سوریه خشنود نیستند ولی سوریه به تعهدات بین المللی خود پایبند است و به آتش بس در حلب و هر جای دیگری احترام می گذارد.

201/201

کد خبر: 641794

وب گردی

وب گردی