​حجت‌الاسلام عسکری: اهتمام جدی دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهتمام جدی این دانشگاه در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و تبدیل ایده‌های علمی به تولید و ثروت تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی عسکری در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، بر پایبندی مسئولان در اجرایی کردن و عمل به این تکلیف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اکنون جنگ دشمن و قدرت‌های استکباری با مردم و نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصاد است، تصریح کرد: دشمنان می‌دانند وضعیت اقتصادی نقطه آسیب کشور است، بنابراین برای مایوس کردن مردم از آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی رواج نابسامانی اقتصادی کشور را در راس فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

عسکری با تاکید بر بیانات رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، مسئولیت دانشگاه‌ها را در این باره سنگین دانست و گفت: الگوی اقتصاد ایران اقتصاد ترکیبی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است، گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی به این مهم تاکید شده که دولت در این زمینه باید تسهیل‌گرا باشد نه تصدی‌گرا، بنابراین نهادهای غیردولتی از قبیل دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و تبدیل آن به ثروت باید نقش‌آفرین باشند.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله و شتاب علمی در کشور گفت: تنها راه موفقیت در این زمینه، توسعه تحصیلات تکمیلی است که به فرموده مقام معظم رهبری این اقدام مزیت فوق العاده برای کشور است.

عسکری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و تبدیل ایده‌های علمی به تولید و ثروت را از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

20101

کد خبر: 641826

وب گردی

وب گردی